    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypowiedzenie + ciąża
    Date: Thu, 02 Dec 2004 11:55:09 +0100

    Dnia Thu, 2 Dec 2004 00:28:33 +0100, Johnson <j...@a...pl.nospam>
    napisał:

    > użytkownik k...@a...pl napisał(a) w wiadomości

    > Pomijając już to, że jak pisałem nie zgadzam się z orzecznictwem bo jest
    > lekko naciągane i niesprawiedliwe (ale w końcu sprawiedliwości nie ma)
    > to weź pod uwagę że każda decyzja podejmowana przez człowieka (to własne
    > życzenie) ma jakieś podstawy i uzasadnienie. Można zasadnie powiedzieć
    > iż znając nawet słabo prawo pracy żadna racjonalna kobieta będąc w ciąży
    > sama nie zwolni się z pracy. Skoro tego nie wiedziała to była w błędzie
    > składając oświadczenie o chęci
> [...]

    Hmmm... Sąd Najwyższy nieco naciągnął warunki uchylenia się od skutków
    oświadczenia woli. Oświadczenie złożone jest innej osobie, a zatem musi
    byc błąd co do treści czynności prawnej i musi być wywołany lub możliwy
    dop zauważenia przez pracodawcę. Wypowiedzenie umowy o pracę przez
    kobietę, która nie wiedziała o ciąży można by uznać co najwyżej za błąd co
    do pobudki (SN uznał z jakichś dziwnych powodów za błąd co do prawa) i
    raczej trudno, zeby pracodawca o ciąży wiedział, jeżeli nie wie kobieta.

    Ale prawdziwy problem lezy gdzie indziej. Kobiety nie można zwolnić jezeli
    zajdzie w ciążę choćby w ostatnim dniu wypowiedzenia...

    --
    Falkenstein
    skazania.