  • 1. Data: 2004-02-13 09:54:32
    Temat: wypowiedzeni umowy
    Od: "wojtek j" <wojar20@no_spam@alpha.net.pl>

    witam!
    mam taki prpoblem.
    mam podpisana umowe z firmą o usługi monitoringu firmy.
    jednak teraz bede przenosil firme, i nie bede chcial korzystac z usług tej
    firmy.
    ale w umowie jest napisane ze termin wypowiedzenia umowy to 6 m-cy.
    czyli wynika z tego ze ja sie przeniose a za 6 m-cy bede musial placic.
    umowe pspisywalem ze znajomym który pracowal w tej firmie, i nie przejrzalem
    pkt. dotyczacego wypowiedzenia umowy.

    czy jest jaks mozliwosc zeby wczesniej wypowiedziec umowe, np. w terminie 1
    m-ca?
    czy termin 6 m-cy jest zgodny z KC?

  • 2. Data: 2004-02-13 10:28:44
    Temat: Re: wypowiedzeni umowy
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "wojtek j" <wojar20@no_spam@alpha.net.pl> napisał w wiadomości

    > czy jest jaks mozliwosc zeby wczesniej wypowiedziec umowe, np. w terminie
    1
    > m-ca?

    Nie

    > czy termin 6 m-cy jest zgodny z KC?

    Tak

    Na przyszłość dokładnie czytaj, co podpisujesz.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 3. Data: 2004-02-13 18:54:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wojtek j" <wojar20@no_spam@alpha.net.pl> napisał w wiadomości

    Tutaj trzeba by dokładnie przestudiować umowę. Czy dotyczy monitoringu
    Twojej firmy, czy określonej siedziby. Moim zdaniem można by było
    spróbować po prostu wykazać, że umowa przestała mieć sens, bo już Twojej
    siedziby tam nie ma. Wówczas ewentualnie musisz im zapłacić ich zysk za te
    6 miesięcy, a to o wiele mniej, niż koszt usługi. Albo spróbuj z innej
    flanki, że mają monitorować siedzibę Twojej firmy, więc skoro siedziba się
    zmieniła, to niech teraz monitorują na nowej siedzibie. Może sami
    zrezygnują nie chcąc ponosić kosztów nowej instalacji.

  • 4. Data: 2004-02-22 16:50:01
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/13/2004 7:54 PM, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > zmieniła, to niech teraz monitorują na nowej siedzibie. Może sami
    > zrezygnują nie chcąc ponosić kosztów nowej instalacji.

    Też zacząłbym od przestudiowania umowy.

    IMHO umowa monitoringu z półrocznym okresem wypowiedzenia to jakiś
    bełkot - jeżeli nie wiąże się z inwestycjami w sprzęt (np. system
    alarmowy montowany nieodpłatnie) - to jej rozwiązanie nie skutkuje
    niczym poza "utraconymi zyskami" - zwykle podmiot monitorowany jest
    jednym z wielu, więc ból nie jest dla monitorującego aż tak straszny.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-02-22 19:43:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niczym poza "utraconymi zyskami" - zwykle podmiot monitorowany jest
    > jednym z wielu, więc ból nie jest dla monitorującego aż tak straszny.

    rzecz w tym, że z reguły tego typu umowy wiążą się z inwestycjami w
    sprzęt. Choćby z tego powodu, ze są różne rozwiązania sprzętowe, a to
    trzeba podpić pod monitoring.