    From: Tapatik <t...@b...adresu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyposazenie samochodu
    Date: Mon, 14 Apr 2008 11:51:28 +0200

    Użytkownik Tristan napisał:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 08:36
    > (autor Jacek_P
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <ftn0t1$160$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Taaa... Bo polskim dresom szkoda 7zł na kamizelkę odblaskową, którą każdy
    > zdrowy na umyśle kierowca wozi również w Polsce, choć przepisu nie ma.

    Kamizelkę odblaskową kupiłem dopiero rok temu, a za dresa się nie
    uważam, no chyba, że Ty będziesz uważał inaczej, ale w takim razie
    poproszę o uzasadnienie.

    Sprawa się rozbija o to, że niemieccy policjanci ścigali polskich
    kierowców za brak apteczki odpowiadającej niemieckim przepisom.
    Apteczki polskie były podstawą do wypisania mandatu, bo miały
    nieodpowiednią długość nożyczek czy coś takiego. Czyli polski kierowca
    miał samochód wyposażony zgodnie z polskimi przepisami (a nawet miał
    wyposażenie "nadobowiązkowe"), ale nie zgodnie z niemieckimi.

    Oprócz policji słowackiej słyszałem tez o litewskiej, która potrafiła
    przysolić mandat za nieodpowiednie opony.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik