    From: abu <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyporzyczenie wynajęcie i pożyczeni a użyczenie
    Date: Fri, 30 Sep 2005 08:43:21 +0200
    Sender: a...@1...acn.waw.pl

    Heming napisał(a):
    > Użytkownik "abu" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Lopatologicznie: a) najem - odplatne oddanie rzeczy do uzywania, b)
    > uzyczenie - oddanie rzeczy do bezplatnego uzywania (w obu
    > przypadka sa to rzeczy co do tozsamosci - czyli rzeczy konkretne, np. twoje
    > auto), c) pozyczka - przenosisz na kogos wlasnosc rzeczy oznaczonych co do
    > gatunku (np. kilogram jablek) lub pieniedzy z obowiazkiem zwrotu ci takiej
    > samej ilosci rzeczy tego samego gatunku i jakosci lub takiej samej sumy
    > pieniedzy.
    >
    > Wszystkie 3 instytucje sa umowami z kodeksu cywilnego.

    Chodzi mi raczej o to jak się mają takie, rzeczy w kontekście popsucia
    się przedmiotu, którego najem/użyczenie/pożyczenie/wypożyczenie podlega.

    jak rozumiem najem i pożyczenie to trzeba tą oddać naprawionym a co
    użyczeniem?

    Czy jest jakaś inna jeszcze forma oddania do użytku przedmiotu innej osobie?

    Abu.