    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek w autobusie miejskim
    Date: Mon, 7 Feb 2005 13:12:42 +0100

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Nie. Z całą pewnością należy się odszkodowanie. Rada Roberta Tomasika
    > jest słuszna. Ja tylko dodam, że w razie próby zbycia przez urzędników,
    > należy przejść na kontakty pisemne. No i dobrze by było zbierać
    > dokumentację medyczną.
    > Podejrzewam jednak, że przewoźnik nie będzie robił problemu.

    Jak zacznie robić problemu - w co wątpię - to można jeszcze złożyć
    zawiadomienie o spowodowaniu wypadku drogowego. Policja przeprowadzi wówczas
    postępowanie i ustali niezbędne szczegóły. Pewnie nikt nie zostanie skazany,
    tym nie mniej kierowca autobusu, jeśli ktokolwiek doznał obrażeń nie
    powinien odjeżdżać z miejsca zdarzenia tylko wezwać policję. jeśli nawet
    nasza pytająca nie wchodził w rachubę (nie zgłaszała wówczas obrażeń), to
    rozbity o szybę nos już moim zdaniem kwalifikował się do wezwania Policji.
    Tak wiec myślę, że wszyscy będą zainteresowani szybkim załatwieniem sprawy,
    bo tak naprawdę, to niedociągnięcia tutaj są raczej po stronie przewoźnika,
    niż pasażera.