  • Data: 2007-07-09 13:43:47
    Temat: Re: wypadek samochodem firmowym bez auto-casco
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Samotnik pisze:

    > Zatem niestety masz ogromny problem. Gdybyś pracował na umowę o pracę, to
    > szef mógłby żądać jedynie trzykrotności Twojego wynagrodzenia, przynajmniej
    > o ile nie byłoby specjalnej umowy między wami w tym względzie. Niestety

    Wykonywałeś pracę tylko na rzecz tej firmy ? Czy w kontaktach z
    klientami reprezentowałeś ją czy też swoją firmę ? Czy wykonywana przez
    Ciebie praca odbywała się tak, jakby był to normalny stosunek pracy ?
    Czy odpowiedzialność za Twoją pracę spoczywała na "szefie", czy też w
    pełni odpowiadałeś przed klientami ?

    Jeśli charakter Twojej pracy wskazuje na to, że pracodawca chciał uciec
    przed kosztami zatrudnienia Ciebie a Ty w praktyce świadczyłeś pracę, to
    możesz wystąpić do sądu o ustalenie stosunku pracy. Jak Ci się uda, to
    staniesz się pracownikiem i to z datą wsteczną, odpowiadającą momentowi
    nawiązania współpracy noszącej znamiona stosunku pracy. Z wszelkimi tego
    konsekwencjami - zarówno dla Ciebie jak i szefa.

    Dla niego to wiele problemów, dla Ciebie jednak też może być troszkę
    przykrości. Przede wszystkim Urząd Skarbowy - zada pytanie dlaczego
    korzystałeś z wszelkich przywilejów prowadzącego działalność
    gospodarczą, skoro uważałeś siebie za pracownika ? Chodzi tu np. o
    stosowanie odliczeń VAT lub o wybór podatku liniowego.

    Myślę jednak że warto. Sąd Pracy a Urząd Skarbowy to dwie oddzielne
    instytucje, poza tym warto jednak doprowadzić do sytuacji w której
    "szef" będzie ponosił odpowiedzialność za swoje działania jak względem
    pracownika. On może mieć więcej do stracenia...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio