    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek samochodem firmowym bez auto-casco
    Date: Sun, 8 Jul 2007 19:30:53 +0000 (UTC)

    Dnia 08.07.2007 Abdenago <a...@w...pl> napisał/a:
    > wartość samochodu to około 27 tys zł, samochód jest kompletnie rozbity,
    > szef żąda odemnie abym kupił od niego wrak za 30 tys zł, oczywiście nie
    > dysponuje takimi pieniędzmi wiec wymyslił że udzieli mi na niego kredytu
    > a w ramach odsetek bede wykonywał dla niego pracę bez wynagrodzenia
    > dodam iż nie jestem zatrudniony na umowe o prace tylko prowadze wlasna
    > dzialanosc

    Zatem niestety masz ogromny problem. Gdybyś pracował na umowę o pracę, to
    szef mógłby żądać jedynie trzykrotności Twojego wynagrodzenia, przynajmniej
    o ile nie byłoby specjalnej umowy między wami w tym względzie. Niestety
    obecnie szef może żądać po prostu pokrycia szkody, czyli przywrócenia
    samochodu do stanu sprzed wypadku (przy czym kwota ta nie może przekraczać
    wartości auta sprzed wypadku) lub zwrotu wartości pojazdu (przy czym jeśli
    zwrócisz całą wartość pojazdu, to wrak sobie możesz wziąć). Przykre.
    --
    Samotnik