  • 11. Data: 2007-12-26 21:51:02
    Temat: Re: wypadek i niesluszny mandat. Co robic?
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2007 09:49:11 -0800 (PST), g...@g...com napisał(a):

    > Mam taki problem: 18 grudnia w Toruniu jechalem ulica na wprost, gdy z
    > naprzeciwka jadacy samochod zjechal mi przed nosem na moj pas, bo
    > chcial skrecac w lewo.

    Kurcze, jakas plaga z tym lewoskretem. Mi ostatnio baran zajechal droge
    (skrecajac wlasnie w lewo) i jeszcze pyskowal, ze przeciez mialem wlaczony
    prawy kierunkowskaz...

    --
    KRZYZAK

  • 12. Data: 2007-12-27 07:42:29
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda.

    Nieprawda. Nie jesteś rozgarnięty ;))
    Poza CAŁYM artykułem który podałeś, doczytej jeszcze CAŁY art.86 K.W ( nie ,
    nie jest to Komitet Wojewódzki ;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 13. Data: 2007-12-27 10:52:15
    Od: gbardzicki <g...@o...pl>

    Jeszcze jedno pytanie:

    Jesli sie odwolam od mandatu na takiej zasadzie, ze to, co zrobilem,
    nie jest wykroczeniem, bo przeciez nie zlamalem jadac zadnego
    przepisu, a ze Pan Policjant uznal, ze zlamalem costam, to jest inna
    kwestia, bo ja tego nie zlamalem. W ten sposob...

    Bo nie chce mi sie wierzyc, ze w naszym kraju jest tak, ze Policja
    moze bezkarnie robic takie rzeczy. Przeciez to absurd jest...

  • 14. Data: 2007-12-27 10:58:04
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    gbardzicki pisze:
    > Bo nie chce mi sie wierzyc, ze w naszym kraju jest tak, ze Policja
    > moze bezkarnie robic takie rzeczy. Przeciez to absurd jest...

    Ale jakie bezkarnie ? Miales mozliwosc aby mandatu nie przyjac. Jesli
    mandat przyjales, a sie z nim nie zgadzasz to nie da sie wyjasnic czemu
    to zrobiles. Tlumaczenie "nie wiedzialem" to zadne tlumaczenie, bo
    podstawy prawa powinien znac kazdy. Lezy to w jego wlasnym interesie.

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2007-12-27 11:17:16
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Uzytkownik "gbardzicki" <g...@o...pl> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...
> [...]
    > przepisu, a ze Pan Policjant uznal, ze zlamalem costam, to jest inna
    > kwestia, bo ja tego nie zlamalem. W ten sposob...

    Tylko Twoja zasada nie dziala;)
    Liczy sie tylko to co na mandacie napisane i co podpisales. To co zrobiles
    ma znaczenie trzeciorzedne.
    I dlatego Temida jest slepa.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 16. Data: 2007-12-27 14:05:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał
    > Może wnieść o anulowanie mandatu (czy jakoś tak). Moja żona to
    > przechodziła w innej sytuacji (nie związanej z drogami).

    Jeśli czyn nie był wykroczeniem - np. mandat za chodzenie w zielonej czapce.
    Ale nie można odwołać się od ustaleń faktycznych - przyznania się do winy do
    czynu, który jest wykroczeniem Mandat jest wtedy prawomocny.

  • 17. Data: 2007-12-27 14:17:36
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

    Mandat karny kredytowany staje się prawomocny w terminie 7 dni z chwilą
    pokwitowania jego odbioru przez ukaranego (art. 98 § 3 zd. 2 kodeksu
    postępowania w sprawach o wykroczenia). Taki prawomocny mandat może zostać
    uchylony na wniosek ukaranego złożony w zawitym terminie 7 dni od daty
    uprawomocnienia się mandatu, ale jedynie z uwagi na fakt, iż grzywnę
    nałożono za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie (art. 101 § 1
    kpw). Wniosek taki należy złożyć do sądu właściwego do rozpoznania sprawy,
    na którego obszarze działania została nałożona grzywna. W przedmiocie
    uchylenia sąd orzeka na posiedzeniu, w którym może brać udział ukarany (art.
    101 § 2 kpw). Zapłata grzywny nałożonej prawomocnym mandatem kredytowanym
    może następować w ratach, ale taka formę spłaty trzeba uzgodnić z organem,
    który nałożył grzywnę.

    Cytat z http://www.poradaprawna.pl

    MK

    PS
    A więc przez te 7 dni nie wazne czy jest czy nie jest wykroczeniem, nie jest
    prawomocny. Mogłeś być w szoku, bac się policjanta, przeleciało UFO albo
    miałeś obok siebie teściową. Chyba że się mylę.

  • 18. Data: 2007-12-27 15:10:13
    Od: <s...@a...pl>

    > tylko wtedy kiedy mandat został wystawiony za coś co nie jest
    > wykroczeniem. Tutaj to nie zachodzi. Podpisany mandat jest ostateczny i
    > nie ma od niego odwołania.

    W niedzielny wieczór zjawił się jakiś ludek z policjantem w domu na wiosce.
    Ludek stwierdził, że kilka dni wcześniej jeden z psów wpadł mu na ulicy pod
    samochód i go uszkodził. Kierowca właściciela psa ustalił w ten sposób, ze
    pies biegał przy ciągniku teścia. Teść powiedział, że rzeczywiscie jego pies
    biegał wtedy koło ciagnika ale nie wpadł pod żaden samochód. Policjant
    postanowił ukarać za te latanie luzem psa. Tyle że ukarać postanowił żonę -
    właściciela psa, a nie osobę, pod opieką (jesli mozna tak powiedzieć) której
    był pies w tamtej chwili.
    To było jednym z powodów anulowania mandatu. Zdaniem Sędzi, na psa odpowiada
    opiekun w danej chwili, a nie właściciel.

    > bzdura. jest równoznaczne z jego niezapłaceniem i ktoś wcześniej czy
    > później sobie należność ściągnie.

    To był pierwszy mandat :)
    Na necie poczytałem co i jak i już wiedziałem, że policjant wprowadził w
    błąd. To był drugi powod anulowania mandatu.

    > a co było na tym pouczeniu napisane, bo chyba jednak coś innego niż
    > piszesz.

    Ha, a Ty zawsze czytałeś co piszą na drugiej stronie mandatu, czy wystarczą
    Ci słowa stróża prawa o zasadach przy mandacie? Teraz już wiem, jakie są
    zasady. Wtedy jeszcze byliśmy zieloni.

    > Coś tu skróciłeś za bardzo albo nie było tak jak piszesz.

    Wydaje mi sie, że najważniejsze napisałem.

  • 19. Data: 2007-12-27 16:40:41
    Od: "maga30" <...@w...pl>

    Użytkownik "Koju" <m...@p...onet.pl> napisał
    > Mandat karny kredytowany staje się prawomocny w terminie 7 dni z chwilą
    > pokwitowania jego odbioru przez ukaranego (art. 98 § 3 zd. 2 kodeksu
    > postępowania w sprawach o wykroczenia).

    "3. Mandat karny, o którym mowa w § 1 pkt 2, powinien zawierać pouczenie o
    obowiązku uiszczenia grzywny w terminie 7 dni od daty przyjęcia mandatu oraz
    o skutkach nieuiszczenia grzywny w tym terminie. Staje się on prawomocny z
    c h w i l ą p o k w i t o w a n i a jego odbioru przez ukaranego."

  • 20. Data: 2007-12-27 19:17:56
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > Poza CAŁYM artykułem który podałeś, doczytej jeszcze CAŁY art.86 K.W

    Fakt. Przepraszam, nie znałem.

    > Nie jesteś rozgarnięty ;)) (...) ( nie , nie jest to Komitet Wojewódzki ;)

    A to jakaś forma wyrażenia czegoś jest?