  • 1. Data: 2007-12-26 10:51:27
    Temat: cywilne
    Od: kefas <k...@s...gda.pl>

    Witam,
    opisze po krótce sytuacje i prosze o opinie co do możliwości które posiadam.
    W postępowaniu o zachowek, sąd rejonowy odrzucił roszczenie powódek o
    dokonanie zabezpieczenia ich roszczeń na lokalu który odziedziczyłem, na
    wypdek mojej niewypłacalności co do zachowku. Potem lokal został sprzedany
    a powódki wniosły zażalenie(?) do sądu okręgowego, któy przychylił się tego
    i wydał postanowienie o wpisie do księgi wieczystej określonych kwot na
    rzecz powódek. (Lokal nie jest już mój od paru miesięcy) Powódki przy
    wnoszeniu sprawy do sądu okręgowego wiedziały jednak (są dowody) o tym, że
    lokal niejest już mój. W związku z tym prosze o informacje, czy podlega to
    pod kodeks karny art 233 o zatajaniu istotnych faktów przed sądem ? Co w
    tym wypadku mogę zrobić na drodze cywilnej ? Gdzie i w jakim czasie mogę
    złożyć zażalenie od tego postanowienia ?
    z góry dziękuję za pomoc
    kef

  • 2. Data: 2007-12-26 12:09:14
    Temat: Re: cywilne
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "kefas" <k...@s...gda.pl> napisał w wiadomości
    > W związku z tym prosze o informacje, czy podlega to
    > pod kodeks karny art 233 o zatajaniu istotnych faktów przed sądem ?

    Jesli juz, to ty powinienes odpowiedziec z art. 286 KK sprzedajac sporny
    lokal.

  • 3. Data: 2007-12-26 13:14:45
    Od: kefas <k...@s...gda.pl>

    Heming wrote:

    > Użytkownik "kefas" <k...@s...gda.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jesli juz, to ty powinienes odpowiedziec z art. 286 KK sprzedajac sporny
    > lokal.
    Lokal był przyznany mi prawnie w zakończonym już postępowaniu o spadek.
    Teraz pisze o sprawie o zachowek.
    Bylem jego jedynym włąścicielem.

  • 4. Data: 2007-12-26 13:35:39
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On 26 Gru, 13:09, "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote:

    > Jesli juz, to ty powinienes odpowiedziec z art. 286 KK sprzedajac sporny
    > lokal.

    Przecież nie ma sporu o lokal.

  • 5. Data: 2007-12-26 13:41:06
    Od: kefas <k...@s...gda.pl>

    Paweł Marcisz wrote:

    > Przecież nie ma sporu o lokal.
    no nie ma, jest o zabezpieczenie. jezeli niebylo takiego postanowienia o
    wpis do hipoteki, to mialem chyba prawo go sprzedac kiedy chcialem...?

  • 6. Data: 2007-12-26 13:42:55
    Od: kefas <k...@s...gda.pl>

    Paweł Marcisz wrote:

    > Przecież nie ma sporu o lokal.
    pardon, generalnie to zabezpiecznie jest wątkiem sporu o zachowek

  • 7. Data: 2007-12-26 13:46:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kefas pisze:
> [...]
    > i wydał postanowienie o wpisie do księgi wieczystej określonych kwot na
    > rzecz powódek. (Lokal nie jest już mój od paru miesięcy) Powódki przy

    Czyli sprzedałeś lokal przed uprawomocnieniem się wyroku - a one złożyły
    apelację i teraz masz problem? (że nie wspomnę o problemie nabywcy...)

> [...]
    > tym wypadku mogę zrobić na drodze cywilnej ? Gdzie i w jakim czasie mogę
    > złożyć zażalenie od tego postanowienia ?

    Sugerowałbym spłacić powódki. Tak będzie IMHO najprościej, najtaniej i
    najuczciwiej.

    Wtedy zapis w KW przestanie mieć znaczenie i będzie można go usunąć
    (tylko oczywiście trzeba mieć na to "papier", najlepiej jakiś notarialny).

  • 8. Data: 2007-12-26 14:13:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kefas" <k...@s...gda.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli juz, to ty powinienes odpowiedziec z art. 286 KK sprzedajac sporny
    > lokal.

    A kogo i w jaki sposób niby oszukał?

  • 9. Data: 2007-12-26 14:18:37
    Od: kefas <k...@s...gda.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli sprzedałeś lokal przed uprawomocnieniem się wyroku - a one złożyły
    > apelację i teraz masz problem? (że nie wspomnę o problemie nabywcy...)
    Nie, lokal był mi przyznany w postępowaniu spadkowym, był mój w 100%.
    Ta sprawa już jest zakończona prawie rok temu prawomocnym wyrokiem.
    Teraz jest postępowanie o zachowek.
    One chciały się na tym lokalu zabezpieczyć, w razie jakbym sie okazał
    niewypłacalny w postępowaniu o zachowek, które własnie się toczy.
    Ale spradalem je przed tym postanowieniem o wpis do hipoteki, a powódki
    wiedziały, że jest już sprzedane a mimo to złożyły wniosek i niepisnęły
    nawet że już jest sprzedany.

    > Sugerowałbym spłacić powódki. Tak będzie IMHO najprościej, najtaniej i
    > najuczciwiej.
    Jak najbardziej, oczywiście że chce to zrobić, ale One chcą utrudnić
    poprostu postępowanie, ja tylko czekam na wyrok co do wysokości zachowku,
    bo tu na ugodę raczej niema co liczyć, zbyt rozbieżne zdania stron.

  • 10. Data: 2007-12-26 15:09:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kefas pisze:

    > Nie, lokal był mi przyznany w postępowaniu spadkowym, był mój w 100%.
    > Ta sprawa już jest zakończona prawie rok temu prawomocnym wyrokiem.
    > Teraz jest postępowanie o zachowek.

    No właśnie o nie mi chodziło - i o ten wniosek o zabezpieczenie na lokalu.

    > One chciały się na tym lokalu zabezpieczyć, w razie jakbym sie okazał
    > niewypłacalny w postępowaniu o zachowek, które własnie się toczy.
    > Ale spradalem je przed tym postanowieniem o wpis do hipoteki, a powódki

    Ale złożyły przed sprzedaniem, a tylko odwołały się po?

    > wiedziały, że jest już sprzedane a mimo to złożyły wniosek i niepisnęły
    > nawet że już jest sprzedany.

    Oficjalnie nie musiały wiedzieć - w końcu to nie ich lokal ;)

    > Jak najbardziej, oczywiście że chce to zrobić, ale One chcą utrudnić
    > poprostu postępowanie, ja tylko czekam na wyrok co do wysokości zachowku,
    > bo tu na ugodę raczej niema co liczyć, zbyt rozbieżne zdania stron.

    To skąd sąd wiedział, w jakiej wysokości wpis do KW dać?