    From: MiCHA <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem
    Date: Tue, 23 Jan 2007 15:43:51 +0100

    666 wrote:

    > Generalnie to nie masz prawa odłączyć.

    1.
    A czy nie będzie miał zastosowania art. KC 490? (Ja im dostarczam prąd,
    oni mi mają za niego potem zapłacić. Ale ja mam uzasadnione podejrzenie,
    że nie zapłacą, więc wstrzymuję się z dostawą prądu.)

    2.
    A co jeśli to elektrownia odetnie *mi* prąd za to że jej nie zapłaciłem?
    Jeśli ja zostanę pozbawiony prądu, to siłą rzeczy i najemca ode mnie
    tego prądu nie dostanie. Czy będzie mógł mieć wobec mnie jakieś
    roszczenia, skoro sam mi za ten prąd nie zapłacił?
    Oczywiście nie neguję, że wobec elektrowni to ja mam zobowiązanie - ale
    to jest sprawa między mną a elektrownią. Czy natomiast wobec najemcy
    jestem zobowiązany, aby zapłacić za zużyty przez niego prąd, nawet jeśli
    on mi za niego nie zapłacił? Wydaje mi się to absurdalne...

    --
    MiCHA