  • 1. Data: 2002-09-24 17:01:16
    Temat: wymiana towaru dzien po zakupie
    Od: "Dorota Łańcucka" <dosia[spam_away]@poczta.onet.pl>

    Wczoraj nabylam komputer skladany na moje zyczenie.. jednak dzisiaj wiem
    [dopiero], ze potrzebuje innej plyty glownej, ta sama firma - inny model.
    Czy mam prawo zadac wymiany? Czy tez plyta moze byc wymieniona na inna
    jedynie przy dobrej woli wsprzedawcy?
    Sprzedawca odmowil wymiany, twierdzac ze bedzie mial klopot ze sprzedaza tej
    plyty i ze byl to zestaw robiony na zamowienie, zatem ma prawo odmowic
    wymiany.

    dosia

  • 2. Data: 2002-09-24 18:41:27
    Temat: Re: wymiana towaru dzien po zakupie
    Od: p...@p...onet.pl

    Niestety sprzedawca będzie miał rację albowiem komputer był de facto wykonany
    na zamówienie i wg. wskazań zamawiającego - chyba że płyta którą zamontowano
    nie odpowiada tej jaką zamówiłeś - albo komponenty sprzętu nie współgrają ze
    sobą dobrze a sprzedawca jako profesjonalista nie poinformował Cię o takich
    ewentualnościach - jeśli tak jest może coś uda się zrobić ale nie rozpisuję się
    bo nie wiem czy tak rzeczywiście jest.

    Dominik

  • 3. Data: 2002-09-24 18:59:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 24 Sep 2002 19:01:16 +0200, "Dorota Łańcucka"
    <dosia[spam_away]@poczta.onet.pl> zakodował:

    >Sprzedawca odmowil wymiany, twierdzac ze bedzie mial klopot ze sprzedaza tej
    >plyty i ze byl to zestaw robiony na zamowienie, zatem ma prawo odmowic
    >wymiany.

    Towar sprzedany w sklepie nie podlega wymianie. Jeżeli jest wadliwy
    oczywiście możesz reklamować.
    Gdyby/jeżeli towar został zakupiony poza sklepem (sprzedaż wysyłkowa,
    giełda, akwizytor) to ma sprzedawca ma obowiązek go wymienić.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-09-24 21:14:32
    Od: "Dorota Łańcucka" <dosia[spam_away]@poczta.onet.pl>

    Dzieki wszystkim za odpowiedz... niestety bylo to moje niedopatrzenie,
    nieprzemyslany zakup

    pozdrawiam dośka

  • 5. Data: 2002-09-26 09:02:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 19:01:16 +0200), "Dorota
    Łańcucka" <dosia[spam_away]@poczta.onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Wczoraj nabylam komputer skladany na moje zyczenie.. jednak dzisiaj wiem
    >[dopiero], ze potrzebuje innej plyty glownej, ta sama firma - inny model.
    >Czy mam prawo zadac wymiany?

    Nie. Masz prawo poprosić.

    >Czy tez plyta moze byc wymieniona na inna jedynie przy dobrej woli wsprzedawcy?

    Tak.

    >Sprzedawca odmowil wymiany, twierdzac ze bedzie mial klopot ze sprzedaza tej
    >plyty i ze byl to zestaw robiony na zamowienie, zatem ma prawo odmowic
    >wymiany.

    Dokładnie.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)