  • 1. Data: 2004-07-01 14:52:39
    Temat: wymiana dlugu
    Od: "arek-DH" <a...@d...com>

    Mam nastepujaca sytuacje.

    Pewna duza firma "X" dluzna mi jet pare tysiecy zlotych i nie ma szans na
    "wyciagniecie" tych naleznosci, wiem ze firma ta posiada swoich
    dłużników (firmy) "Y" i znam ich dane. Czy istniej prawna mozliwosc
    sprzedazy takiej firmie "Y" mojego dlugu np.za 50% wartosci przez co
    pozbedzie
    sie dlugu w firmie "X" ?

    Proszę o porade

    Aro

  • 2. Data: 2004-07-01 18:07:16
    Temat: Re: wymiana dlugu
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "arek-DH" <a...@d...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > dłużników (firmy) "Y" i znam ich dane. Czy istniej prawna mozliwosc
    > sprzedazy takiej firmie "Y" mojego dlugu np.za 50% wartosci przez co

    wydaje mi się że tak, byłby to tzw. "przelew" z kc (nie pamiętam dokładnego
    art.) ale patrz rozdz. o zmianie werzycieli i dłużników.

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-07-01 20:29:35
    Od: "arek-DH" <a...@d...com>

> [...]
    dokładnego
    > art.) ale patrz rozdz. o zmianie werzycieli i dłużników.

    cięzko mi sie odnaleźć w tych przepisach :) można prosic o szczegóły

    pozdrawiam

    aro

  • 4. Data: 2004-07-02 07:28:07
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "arek-DH" <a...@d...com> napisał w wiadomości

    Oczywiście, ze można. Będzie to zmiana wierzyciela. Zgody dłużnika nie
    wymaga, z tym, ze ja bym od Ciebie tego nie kupił, jeśli nie masz
    prawomocnego tytułu wykonawczego. Ewentualnie możesz dokonać kompensaty
    zobowiązań. Podpisać umowę trójstronną z ich dłużnikiem i firmą X. Wówczas
    tytuł wykonawczy nie będzie wymagany, bowiem firma X potwierdzi umowie
    istnienie zobowiązanie. No i stawka w takim wypadku to raczej 90% długu, a
    nie 50% - choć to kwestia umowy.

  • 5. Data: 2004-07-02 08:55:06
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    > cięzko mi sie odnaleźć w tych przepisach :) można prosic o szczegóły

    art 509 KC i następne,
    potem wpisz w googla "przelew wierzytelności" - poczytaj
    a następnie "umowa cesji wzór"

    pozdr
    Traaq

  • 6. Data: 2004-07-03 12:30:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jul 2004, Robert Tomasik - praca wrote:

> [...]
    >+
    >+ Oczywiście, ze można. Będzie to zmiana wierzyciela. Zgody dłużnika nie

    ...czytałeś umowę między dłużnikiem a wierzycielem ?
    FYI: nie ma zakazu zawarcia klauzuli zakazującej przelewu ! Tylko
    domyślnie wolno przelewać, ale NIE ZAWSZE.

    pozdrowienia, Gotfryd