  • 1. Data: 2006-10-18 20:03:24
    Temat: wymeldowanie
    Od: "Resorak" <m...@b...waw.pl>

    Witajcie,

    Niestety dotknela mnie bardzo trudna sytuacja.Z zawirowan rodzinnych
    wyniklo ostatnio ze moja matka "sprzedala" moje bratu mieszkanie w
    ktorym jestem zameldowany.Wiem ze brat teraz jest wpisany jako glowny
    wlasciciel mieszkania wlasnosciowego spodzielczego.W tej chwili
    zameldowani sa nadal moi rodzice, ja i moj brat-wlasciciel mieszkania.
    Ostatnio mialem problemy finansowe i chcialem wrocic do domu rodzinnego
    - niestety moj brat zabronil mi powrotu i szantazuje mnie ze jesli
    wroce to mnie wymelduje (administracyjnie) z mieszkania. Pytanie do Was
    czy orientujecie sie czy on moze tak zrobic? Czy jest mozliwosc
    bronienia sie przed tym? Jesli mnie wymelduje bede bezdomny, ja poki co
    nie posiadam swojego mieszkania i nie mam stalej pracy, studiuje
    zaocznie...pliz pomozcie !

    Zdesperowany

  • 2. Data: 2006-10-18 20:16:05
    Temat: Re: wymeldowanie
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Resorak" <m...@b...waw.pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > bronienia sie przed tym? Jesli mnie wymelduje bede bezdomny, ja poki co
    > nie posiadam swojego mieszkania i nie mam stalej pracy, studiuje

    To gdzie mieszkasz, jak jestes bezdomny?
    Wymelduje cię bez problemu, skoro tam nie mieszkasz.

  • 3. Data: 2006-10-18 20:22:29
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Resorak" <m...@b...waw.pl>

    > - niestety moj brat zabronil mi powrotu i szantazuje mnie ze jesli
    > wroce to mnie wymelduje (administracyjnie) z mieszkania. Pytanie do Was
    > czy orientujecie sie czy on moze tak zrobic?

    Jest odwrotnie.
    Jeśli wrócisz, to nie będzie mógł cię wymeldować, a jeśli nie wrócisz, to
    właśnie powinien cię wymeldować.

    > Czy jest mozliwosc
    > bronienia sie przed tym? Jesli mnie wymelduje bede bezdomny,

    Jeśli cię wymelduje, to będziesz bez zameldowania, a nie bezdomny.
    Bezdomny to ktoś bez domu.

    Meldunek to tylko informacja dla urzędów, gdzie mają cię szukać i słać
    listy. Jako taki nie daje żadnych praw itp.

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 4. Data: 2006-10-19 03:15:24
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    > Meldunek to tylko informacja dla urzędów, gdzie mają cię szukać i słać
    > listy. Jako taki nie daje żadnych praw itp.

    Czy sprawy meldunkowe reguluje nadal ustawa z 10 kwietnia 1974
    o ewidencji ludnosci i dowodach osobistych (Dz.U. 1974 Nr 14 poz. 85)?

    pzdr.
    Piotr

  • 5. Data: 2006-10-19 09:22:28
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Resorak" <m...@b...waw.pl> napisał:

    >ja poki co nie posiadam swojego mieszkania
    > i nie mam stalej pracy, studiuje zaocznie...
    A gdzie obecnie mieszkasz?
    Gdzie są twoje rzeczy?

    --
    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-10-19 14:23:12
    Od: "Resorak" <m...@b...waw.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > A gdzie obecnie mieszkasz?
    > Gdzie są twoje rzeczy?
    >
    > --
    > Artur Golański

    Niestety rzeczy zostaly "wyprowadzone" poniewaz mial sie odbyc remont
    mieszkania wiec ja specjalnie nie protestowalem...teraz wynajmuje pokoj
    bo nie moglem tam mieszkac podczas remontu...remont zbliza sie do konca
    a brat zapowiedzial mi ze nie wroce do tego mieszkania ..a jesli bede
    chcial to mnie wymelduje. czy moze mi zabronic pobytu w tym mieszkaniu
    nawet bez meldunku?

  • 7. Data: 2006-10-19 14:39:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Resorak wrote:

    > Niestety rzeczy zostaly "wyprowadzone" poniewaz mial sie odbyc remont
    > mieszkania wiec ja specjalnie nie protestowalem...teraz wynajmuje pokoj
    > bo nie moglem tam mieszkac podczas remontu...remont zbliza sie do konca

    Czyli wyprowadziłeś się tymczasowo na okres remontu?

    > a brat zapowiedzial mi ze nie wroce do tego mieszkania ..a jesli bede
    > chcial to mnie wymelduje. czy moze mi zabronic pobytu w tym mieszkaniu
    > nawet bez meldunku?

    Aaargh... Skąd u ludzi taka obsesja na punkcie meldunku?!

    To tylko sprawa ewidencji ludności i nie rodzi żadnych praw do lokalu!

  • 8. Data: 2006-10-19 15:02:57
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Aaargh... Skąd u ludzi taka obsesja na punkcie meldunku?!

    Spróbuj bez zameldowania znaleźć pracę, założyć konto w banku, ubiegać
    się o kredyt, czy chociażby zapisać się do biblioteki, wtedy zrozumiesz.

    --
    jimmij

  • 9. Data: 2006-10-19 19:47:57
    Od: "Resorak" <m...@b...waw.pl>

    Chyba nadal nie znalazlem odpowiedzi czy brat moze mnie wymeldowac z
    mieszkania w ktorym mam pobyt staly i czy moze mi jakos zabronic powrot
    do niego....
    Czy macie jakies pomysly lub ktos mial podobna sytuacje?
    Pewnie wsrod Was nie ma prawnikow;)

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 10. Data: 2006-10-19 19:51:11
    Od: "Resorak" <m...@b...waw.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czyli wyprowadziłeś się tymczasowo na okres remontu?

    > Aaargh... Skąd u ludzi taka obsesja na punkcie meldunku?!
    >
    > To tylko sprawa ewidencji ludności i nie rodzi żadnych praw do lokalu!

    Sugerujesz, że każdego można od tak wyrzucic na bruk. Meldunek to
    tez prawo do mieszkania czy zle to rozumiem?
    Obsesja lub nie ...stałeś kiedyś przed możliwością stracenia
    swojego własnego kąta..który raczej Ci sie nalezy skoro nalezysz do
    rodziny?