    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyłudzenie pobytu i jedzenia w hotelu
    Date: Fri, 23 Jul 2004 11:14:44 +0200

    news:cdq5il$c6p$3@news.onet.pl...

    > Ale nie możesz czynu, który jest wykroczeniem kwalifikować jako
    > przestępstwo. I włączać do ciągu przestępstw.

    Oczywiście masz rację. Z tym, że o ile wejście do ubikacji i ucieczkę możesz
    traktować jako wyłudzenie usługi i kwalifikować z kodeksu wykroczeń, to
    sytuację, gdy gość siedzi przez miesiąc w hotelu, je korzysta z usług, to
    jest ciąg związanych nierozerwalnie ze sobą zdarzeń. Przyjmuje się
    założenie, że działał ze z góry powziętym zamiarem i jednak w praktyce
    kwalifikuje z 286 kk.

    Zastanawiam się teraz, czy ewentualnie Twój pogląd nie byłby właściwy. Jakoś
    nie słyszałem, by ktoś z wyłudzenia pobytu kiedykolwiek robił wykroczenie. A
    okolica turystyczna i zdarza się tego sporo. Moim zdanie, to na upartego
    dało by się to tak, jak proponujesz robić. Wówczas byłby zbieg przestępstw i
    wykroczeń. Należało by wyłączyć materiały do wykroczeń. Może by to i było
    właściwsze teoretycznie, ale w praktyce nikt czegoś takiego nie robi. Stawia
    się zarzut, że w okresie od ...... do ....... doprowadził do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem ............. w ten sposób, że wyłudził pobyt
    powodując straty w wysokości ..........., a nadto w dniu ...........
    wyłudził posiłek ............ za kwotę (... - itd.), w wyniku czego powstały
    straty w wysokości ........... na szkodę .......... .

    Ze względów statystycznych często roi się taką ekwilibrystykę, i grupuje
    usługi. Zarzuca się gościowi, że w okresie od ......... do ............
    doprowadził ............ do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w ten
    sposób, iż bez zamiaru uregulowania należności wyłudził usługę noclegu czym
    spowodował straty ........ oraz, że
    w okresie od .............. do ............... doprowadził ............ do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem w ten sposób, iż bez zamiaru
    uregulowania należności wyłudził usługę połączeń telefonicznych czym
    spowodował straty ........ - itd.

    Oczywiście pierwszy sposób jest bardziej logiczny. No ale z powodów
    statystycznych najczęściej robi się tak, jak w drugim przypadku. Dla
    podejrzanego, prokuratora i sądu, to wszystko jedno, a dla Policji nie. nie,
    bo statystyka opiera się na czynach, a nie sprawach.