  • Data: 2004-07-23 09:22:56
    Temat: Re: wyłudzenie pobytu i jedzenia w hotelu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    news:cdqc9g$lal$1@news.onet.pl...

    > Trzeba postawić zarzut i ukarać odrębnie za przestępstwo i wykroczenie.
    Art. 10
    > paragraf 1 kw - wykonaniu potem podlega kara surowsza.
    > Raczej nie będzie tu żadnego ciągu przestępstw tylko jedno oszustwo i
    jedno
    > szalbierstwo. Rozumiem, ze ciąg przestępstw miałby polegać na oszustwach
    co do
    > poszczególnych noclegów? Ale zamiar sprawcy był jeden. Nie odtwarzał się
    co noc.

    Teoretycznie masz rację. Pisałem, ze opisaną przeze mnie kombinację robi się
    w celach statystycznych - opisałem to szczegółowo pod postem "kam" - rzuć
    tam okiem, bo nie chcę tego przepisywać. Teoretycznie i logicznie, to byłoby
    w ogóle tego nie wyodrębniać i potraktować telefon czy posiłek jako część
    usługi hotelowej. Przecież hotel wystawia gościowi rachunek zbiorczy. A więc
    przedstawić mu jeden zarzut o oszustwo, a w opisie sposobu jedynie ująć, że
    zrobił to wyłudzając nocleg, posiłki i telefony. Przecież, jeśli założyć że
    gość wynajmował pokój bez zamiaru uiszczenia zapłaty, to najpewniej nie
    podejmował on osobno decyzji o wyłudzeniu noclegu, a osobno o telefonie z
    pokoju.

    Sprawa się komplikuje, gdy gość mieszkając w hotelu wyłudza posiłki w
    restauracji hotelowej która jest prowadzona przez zewnętrzną firmę. Ale i
    tak w praktyce kwalifikuje się to jako 286 kk. Wniosku o ukaranie w sprawie
    wykroczenia nikt nie sporządza traktując w tym wypadku szalbierstwo jako
    współukarane z oszustwem. Czy słusznie - rzecz niewątpliwie ocenna. W
    praktyce w sądzie "przechodzi" i nikt nie protestuje. Ja przynajmniej nie
    słyszałem o takich protestach.