  • 1. Data: 2007-08-28 11:32:38
    Temat: wykorzystanie wizerunku
    Od: a...@g...com

    Witam wszystkich,
    mam pewien problem i nie wiem czy mogę coś z tym zrobić.
    Otóż w weekend w jednym z ogólnopolskich dzienników pokazał się
    artykuł, którego ilustrację stanowi samochód. Tak się składa, że jest
    to mój samochód, a gazeta nie zasłoniła nawet tablic rejestracyjnych.
    Auto wcześniej było właśnością dealera - ja po kupnie auta nie
    zmieniłem tablic rejestracyjnych. Nie wiem kiedy zostało zrobione
    zdjęcie. Faktem jest, że pokazało się dopiero teraz, a auto jest moją
    własnością od prawie roku.
    Nie wiem czy mogę żądać od redakcji zadośćuczynienia za pokazanie
    mojej własności bez mojej zgody? Chodzi mi tutaj bardziej o zasady niż
    kasę.
    Będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2007-08-28 11:35:28
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    alina napisał(a):
    > była juz taka sprawa, dokładnie tez z samochodem,
    > powód wygrał przed sądem 67 tysięcy zł
    > to jakbyś miał w kieszeni te pieniadze

    Z jakiego paragrafu?

    R.

  • 3. Data: 2007-08-28 11:37:03
    Od: "alina" <a...@o...pl>

    była juz taka sprawa, dokładnie tez z samochodem,
    powód wygrał przed sądem 67 tysięcy zł
    to jakbyś miał w kieszeni te pieniadze
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-08-28 11:37:43
    Od: a...@g...com

    On 28 Sie, 13:37, "alina" <a...@o...pl> wrote:
    > była juz taka sprawa, dokładnie tez z samochodem,
    > powód wygrał przed sądem 67 tysięcy zł
    > to jakbyś miał w kieszeni te pieniadze
    > pozdrawiam

    czyli szukam dobrego prawnika i walczę?

  • 5. Data: 2007-08-28 11:52:31
    Od: a...@g...com

    On 28 Sie, 13:35, Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> wrote:

    > Z jakiego paragrafu?
    >
    > R.

    no właśnie, cenna informacja, sam bym z chęcią poczytał co mówią o tym
    przepisy
    A.

  • 6. Data: 2007-08-28 12:21:33
    Od: ps <p...@g...pl>

    alina pisze:
    > była juz taka sprawa, dokładnie tez z samochodem,
    > powód wygrał przed sądem 67 tysięcy zł
    > to jakbyś miał w kieszeni te pieniadze
    > pozdrawiam

    To ciekawe. Bo w dokładnie takiej samej sprawie to mógł wygrać tylko ...
    pokrycie kosztów procesu.

  • 7. Data: 2007-08-28 12:45:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    alina wrote:
    > była juz taka sprawa, dokładnie tez z samochodem,
    > powód wygrał przed sądem 67 tysięcy zł
    > to jakbyś miał w kieszeni te pieniadze

    Brednie.

  • 8. Data: 2007-08-28 12:47:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    a...@g...com wrote:
    > Witam wszystkich,
    > mam pewien problem i nie wiem czy mogę coś z tym zrobić.

    Zalecam konsultację psychiatryczną :)

    [ciach]

    > Nie wiem czy mogę żądać od redakcji zadośćuczynienia za pokazanie
    > mojej własności bez mojej zgody?

    Oczywiście, że nie - bo to nie był twój wizerunek. A tylko ten jest
    chroniony.

    Póki nie opublikują twojego portretu - możesz im skoczyć.

  • 9. Data: 2007-08-28 13:43:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-08-2007 o 13:52:31 <a...@g...com> napisał(a):

    > no właśnie, cenna informacja, sam bym z chęcią poczytał co mówią o tym
    > przepisy

    Najprawdopodobniej, nic o tym nie mowia. I dlatego nic sie nie da zrobic.
    Mozesz cos na tym "zyskac", jesli jestes w stanie przed sadem udowodnic
    poniesione w wyniku publikacji straty.

    Co innego, gdyby pod zdjeciem byl np. podpis "pijany kierowca zabil
    przechodnia".

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-08-28 14:00:30
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > Co innego, gdyby pod zdjeciem byl np. podpis "pijany kierowca zabil
    > przechodnia".

    Podejrzewam, że właśnie o to chodziło (czyli kontekst).

    R.