    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wygrana licytacja
    Date: Tue, 16 Feb 2010 01:06:07 +0100

    On Mon, 15 Feb 2010, tg wrote:

    > "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote in message

    > bylo pare razy, nie w momencie zaplacenia tylko zakonczenia aukcji
    > sprzedaza

    Niedawno zdążyłem napisać w innym wątku - nieprawda.
    No, chyba że te meble miały jakieś numery rejestracyjne, pozwalajace
    ustalić że *TE* meble (a nie *takie* meble) były przedmiotem
    sprzedaży.
    Znaczy że kupujący, jakby dostał inne meble, to mógłby popatrzeć
    na te numery i stwierdzić "nie, to taki sam mebel, ale ja miałem
    dostać inny egzemplarz, miał mieć numer 73249" :D
    W przeciwnym przypadku fakt zawarcia *skutecznej* umowy wcale
    *nie jest* powodem przejścia własności - kupujący dostaje *prawo*
    do wyegzekwowania wydania rzeczy, a nie własność.

    > od tego momentu kupujacy jest wlascicielem rzeczy

    Podstawę prawną poproszę.

    I - żeby nie było - to NIE MUSI oznaczać unieważnienia umowy.
    To, że umowa jest WAŻNA i sprzedawca MA WYDAĆ towar, nie
    znaczy, że kupujący już jest właścicielem!
    Ba, w omawianym przypadku oznaczałoby to, że kupującego okradli,
    więc sprzedawcę nic to nie obchodzi. A tak IMO nie jest.

    Przypomnę, że w jednej sprawie o nisko wylicytowany samochód,
    kiedy sprzedawca stwierdził że "nie miał takiego auta, tylko
    tak aukcję wystawił, żeby sprawdzić za ile by się dało sprzedać",
    Wysoki Sąd mu poradził że w takim razie, skoro zawarł
    *skuteczną* umowę, to nikt mu nie broni żeby teraz kupił
    gdzie chce i sprzedał, tak jak się umówił.

    pzdr, Gotfryd