  • 11. Data: 2010-07-22 07:48:52
    Temat: Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał

    > Ehh, jak w tym kraju ma byc dobrze, skoro tacy ludzie zostaja urzednikami
    > :(

    Czy gdyby to napisała recepcjonistka hotelowa, handlowiec czy grafik
    komputerowy to już byś się nie dziwił?
    Czym się różni zawód przeciętnego urzędnika od zawodu recepjonistki,
    handlowca czy grafika?
    Zakładając, że nie chodzi o urzędnika z PIPu czy innej instytucji
    bezpośrednio zajmującej się prawem pracy.

    Pozdr.
    K.

  • 12. Data: 2010-07-22 07:56:25
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 22 Lip, 09:48, "Krzysztof" <k...@i...pl> wrote:

    > Czym się różni zawód przeciętnego urzędnika od zawodu recepjonistki,
    > handlowca czy grafika?

    > K.

    A tym, że urzędnik powinien znać ogólnie przepisy prawa nazwijmy to
    mieć jako taką "świadomość prawną" inni zreszta też.

  • 13. Data: 2010-07-22 08:08:03
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "gr" <j...@w...pl> napisał

    > A tym, że urzędnik powinien znać ogólnie przepisy prawa nazwijmy to
    > mieć jako taką "świadomość prawną" inni zreszta też.

    Zatem tylko "urzędnik" czy "inni też"? :)
    Dla wielu osób "urzędnik" to taki ogólny "ktoś", który powinien mieć w
    małym palcu wszelkie kodeksy, przepisy, ustawy, rozporządzenia, niezależnie
    od tego, czym się konkretnie zajmuje. A to jest czysty nonsens.

    Pozdrawiam
    K.

  • 14. Data: 2010-07-22 08:53:28
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 22 Lip, 10:08, "Krzysztof" <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    > małym palcu wszelkie kodeksy, przepisy, ustawy, rozporządzenia, niezależnie
    > od tego, czym się konkretnie zajmuje. A to jest czysty nonsens.

    Dla mnie nie ale powinien mieć większe pojęcie od szarego obywatela.

  • 15. Data: 2010-07-22 08:55:44
    Od: ktos <j...@t...mail>

    On Wed, 21 Jul 2010 15:34:33 -0700, Gemellus Logicus wrote:

> [...]
    > (za porozumieniem). Czy słusznie postąpiłam?
    > Czy jeśli nie znajdę pracy w okresie wypowiedzenia to mam prawo do
    > zasiłku dla bezrobotnych?
    > Czy mogę wycofać się ze zgody na wymówienie za porozumieniem stron? Ile
    > mam na to czasu ustawowo?
    >
    > Pracuję w tej instytucji 10 lat na umowę na czas nieokreslony. W mojej
    > ocenie nie istnieją formalne powody aby mnie zwolnić, więc po przyjściu
    > do domu dochodze do wniosku, że to był szantaż emocjonalny aby mnie
    > zmusić do podpisania niekorzystnej dla mnie zgody. Będę wdzięczna za

    Sytuacja dosyć nieprzyjemna i dosyć trudna prawnie.
    Na początek: Tu masz informacje o rezygnowaniu z pracy za porozumieniem
    stron:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rozwiazanie-umowy-o-
    prace-za-porozumieniem-
    stron-czy-zawsze-korzystne-dla-pracownika-1084032.ht
    ml
    Zawsze warto jeszcze porozmawiać z pracodawcą, może jednak sytuacja jest
    do "naprawienia".

    Dalej: Jeśli pracodawca sam nie "podrze" swojego egzemplarza Twojego
    rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem, to niestety zostaje tylko sąd
    pracy:
    http://www.prawnik-online.eu/porady/pracy/pozew_do_s
    adu_pracy.html
    Nie daj wmówić sobie, że sprawy w sądzie trwają latami, teraz większość
    pierwszych procesów ma miejsce po 2-3 miesiącach od wniesienia pozwu, przy
    czym sąd przeważnie na pierwszej rozprawie dąży(proponuje) zawarcie ugody.

    Co do pozwu. Jeśli uważasz, że racja i prawo są po twojej stronie, to
    składaj pozew. Wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron jest Twoim
    "oświadczeniem woli" i z Twojego punktu widzenia będziesz chciała "uchylić
    się od skutków prawnych oświadczenia woli" powołując się na wady owego
    oświadczenia. W zasadzie masz 4 możliwości (wady):
    1) brak świadomości lub swobody,
    2) pozorność,
    3) błąd,
    4) groźba.
    Możesz o nich dokładnie poczytać tutaj:
    http://www.bi.org.pl/alias-strony
    oraz
    http://www.lexagit.pl/index.php/2010/05/oswiadczenie
    -woli-zlozone-pod-
    wplywem-bledu-lub-grozby-waznosc-oswiadczenia-wady-o
    swiadczenia-woli-2/

    Na koniec pozostaje zobaczyć jaka okoliczność najbardziej pasuje do Twojej
    sytuacji, zebrać dowody dla sądu i pisać pozew. Czasami to wystarczy, żeby
    pracodawca byl bardziej skłonny do negocjacji, a sam pozew możesz wycofać
    w każdej chwili (nawet przed procesem). Koszty spraw w sądzie pracy nie są
    duże, więc jeśli masz dużo do stracenia, to warto próbować.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia

    Taki ktoś

  • 16. Data: 2010-07-22 09:04:05
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Moja koleżanka miała podobną sprawę. Nie zgodziła się i została
    zwolniona dyscyplinarnie. Sprawa trafiła do sądu pracy. Po 1,5 miesiąca
    sprawę wygrała i komornik ściągnął zaległą pensję plus jakieś tam
    zasądzone parę groszy.

  • 17. Data: 2010-07-22 09:09:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PesTYcyD pisze:
    > Moja koleżanka miała podobną sprawę. Nie zgodziła się i została
    > zwolniona dyscyplinarnie. Sprawa trafiła do sądu pracy. Po 1,5 miesiąca

    Tak szybko? W jakim mieście była sprawa?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-07-22 09:12:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-22 09:17, Użytkownik Przemek Lipski napisał:

    > No, ale została oszukana przez kadrową jakby nie było. Dostałą od niej
    > nieprawdziwe informacje co do konsekwencji podpisania wypowiedzenia.

    I myślisz że kadrowa to potwierdzi przed sadem pracy lub jakimkolwiek
    innym ?

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-07-22 09:13:52
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-07-22 11:09, Liwiusz pisze:

    > Tak szybko? W jakim mieście była sprawa?

    We Wrocławiu.

  • 20. Data: 2010-07-22 10:24:29
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "gr" <j...@w...pl> napisał

    > Dla mnie nie ale powinien mieć większe pojęcie od szarego obywatela.

    "Większe pojęcie" w swojej konkretnej dziedzinie. Tak jak każdy
    przedstawiciel innego zawodu.
    Natomiast nie widzę powodu, dla którego miałby mieć "większe pojęcie"
    ogółem i o wszystkim, bo w rezultacie nie ma wówczas pojęcia o niczym.

    Pozdrawiam
    K.