  • Data: 2005-02-06 14:30:29
    Temat: Re: wspolpraca
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:cu2nfo$qvb$1@inews.gazeta.pl...

    > daze do tego ze grupa dyskusyjna to jest miejsce publiczne gdzie to nie
    > poowinno obowiazywac.
    > Konstytucja zdaje sie nie zezwala na taki zakaz (dr juz cytowal ), nitk
    > nie bedzie narzucac co moge
    > publicznie mowic a czego nie mogę.

    Ja Ci nie bronię niczego mówić. Karolinie również. Rzecz w tym, że od ponad
    pół roku jedyne, co ona tu mówi to to, że chce świadczyć usługi. I nic
    więcej. W usnecie są odpowiednie grupy do tego typu ogłoszeń. Ta nie jest
    odpowiednia.

    Jeśli chcesz przełożenie na Konstytucyjne prawo wolności to proszę bardzo.
    Konstytucja nie zabrania na przykład załatwiania potrzeb fizjologicznych.
    Czy z tego powodu mam nie protestować przeciwko pozostawienia stolca na
    środku głównego placu w mieście? Nie! Nie, bo istnieje jeszcze coś takiego,
    jak toaleta. I choć konstytucja tego nie normuje, to raczej tam się powinno
    takie sprawy załatwiać.

    Reasumując, to nie mam nic przeciwko ogłoszeniom Karoliny jako takim.
    Natomiast uważam, że niniejsza grupa nie jest miejscem, na które powinna je
    wysyłać. Są inne właściwsze. Takiego zdania był również ustawodawca i stąd
    wynikający z ustawy zakaz obarczony sankcją - niewielką, ale jednak. Brak
    jego znajomości nie najlepiej świadczy o osobie, która przecież proponuje
    usługi doradztwa prawnego, a nie naprawy samochodów. Od razu nasuwa się
    pytanie, czy również i jemu będzie z podobną skrupulatnością udzielać porad?

    > Zgodnie z przepisem ktory zacytowales, kazda reklama puszczana w TV byla
    > by niezgodna z pawem,
    > bo szczerze watpie by wszyscy chcieli je ogladac.
    > (wystarczy ogladac np tvn przez internet)

    Ale telewizja nie świadczy usług drogą elektroniczną. Poza tym jest ustawa
    pozwalająca im ter reklamy wysyłać. Jedyny obwarowaniem jest łączenie tego w
    bloki i opatrywanie etykietą "Reklama". Dawniej tego nie było. By uprzedzić
    Twoje pytania, to i bannery reklamowe na stronach również nie podchodzą, bo
    też nie są wysyłane nigdzie. Podobnie jest z ulotkami do domu (temat tu
    wałkowany tysiąc razy), bo te nie idą elektronicznie.

    > Co nie znaczy ze pochwalam to co Karolina robi. Bo zgodnie z netykieta
    > jest to spam,
    > ale co do prawa to bym sie jednak przyczepil. Co innego jak by wyslala do
    > kogos konkretnego.

    Ja Ci napisałem, wysłanie bezpośrednio do kogokolwiek przez nią takiej
    reklamy spowodowało by, iż poza nami sprawę o nieuczciwą konkurencję mógł by
    jej wytoczyć każdy radca prawny czy adwokat. Nic więcej.