    From: dexth <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolnota: wszyscy muszą płacić c.o. za 2 lokatorów
    Date: Fri, 18 Apr 2008 01:12:45 -0700 (PDT)

    On 14 Kwi, 10:59, " 666" <u...@w...eu> wrote:
    > Napisz najpierw, jak te opłaty za ogrzanie są wyliczane: czy jest część stała ("za
    gotowość" itp.) i część zmienna (za
    > zuzycie GJ wg liczników/podzielnków) opłaty ?

    Nie ma sprawiedliwego, uniwersalnego, zadowalajacego wszystkich
    sposobu rozliczania ciepła. Nie wiem, czy tam, w tak małej wspólnocie
    zakładali podzielniki, ale nawet jak sa, to też nie gwarantują
    sprawiedliwych opłat. Jest prawdą, że jak są zawory z
    termoregulatorami i się ustawi na pierwszą wartość, tzn na kropkę( to
    może zależeć od oznaczeń producenta), to napewno pobór ciepła będzie
    mniejszy, a tym samym piec dla uzyskania nastawionej na nim
    temperatury, zuzyje mniej paliwa.

    Wypłaty najczęściej we wspólnotach oblicza się w/g przyjętego na
    walnym zebraniu regulaminu. W naszej wspólnocie koszty związane z
    eksploatacją pieca dzieli się na metry kw. powierzchni i każdy płaci
    za przypadającą mu powierzchnie. Nie można wprowadzać opłat za
    gotowość, bo takie nawet odcięte mieszkanie pobiera trochę ciepła
    przez ścianę, od ogrzewanego mieszkania. Niestety władza we wspólnocie
    jest walne zebranie, a nie pani prezes. Trzeba tą spawę poruszyć na
    walnym zebraniu.
    Jak sa podzielniki, jest to trochę bardziej skomplikowane, a dodatkowo
    jeszcze ustala się współczynnik strat ciepła w danym mieszkaniu, ale
    to napewno nie dotyczy waszej wspólnoty.

    Być może taki wariant, że warszawiacy płacą połowę jest w porządku
    wobec innych współwłaścicieli. Trudno tak na odegłośc coś napisać.
    Musiałbyś lepiej poznać instalacje, zainstalowaną armaturę, i
    przynajmniej szacunkowo ocenić zużycie w tych mieszkaniach z
    "przykręconymi zaworami".
    pozdr dexth