    From: "Sandra" <S...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólnota majatkowa
    Date: Fri, 22 Aug 2003 14:14:01 +0200

    Użytkownik Kali <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bi4unj$i2j$...@n...news.tpi.pl...
    > czyli jeśli dobrze rozumiem, jeżeli zrobimy sobie rozdzielność
    > majątkową a ja będę miała problemy ze spłacaniem to pensja męża
    > będzie bezpieczna...

    nie ponieważ rozpatrywałysmy majątek odrębny natomiast art.31 k.r.o mowi
    ,że z chwilą zawarcia zwiazku powstaje wspolnosc majatkowa a do wspolnego
    wchodzi art.32 k.r.o wynagrodzenie tak więc nie będzie odpowiadał za Twoje
    długi majątkiem odrębnym wspolnym natomiast tak a co do wspolnosci
    majątkowej art. 36 k.r.o
    tak wiec na majątek odrębny nie można wchodzic z egzekucją na wspolny tak
    należałoby znieść wspolność majątkową a tego dokonuje tylko sąd z ważnych
    powodów

    > nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie...czy rozdział majątkowy musi
    > byc przeprowadzony przed ślubem? czy jesli zrobimy to już po zawarciu
    > związku to działa to jakoś inaczej?

    po zawarciu również można wyłączyć ale wynagrodzenia nie wylączysz ze
    majątku wspolnego

    Sandra