    From: "Sandra" <S...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspólnota majatkowa
    Date: Fri, 22 Aug 2003 12:53:27 +0200

    Użytkownik Kali <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bi4ree$gpe$...@a...news.tpi.pl...
    > Witam,
    > mam krótkie pytanko...
    > Mialam kiedyś spółkę, pozostały mi długi, które spłacam. Za 3
    > tygodnie wychodzę za mąż i nie chciałabym aby mój mąż miał przez
    > moje długi problemy, jeśli okaże się, że nie mogę czegoś zapłacić...
    > czy przeprowadzenie rozdzielności majątkowej przed ślubem jest
    > rozwiązaniem?

    tak małżonkowie mogą przed zawarciem slubu umowną wspolnosc rozszerzyc,
    ograniczyc badz wylaczyc wymaga taka umowa formy aktu notarialnego

    czy mimo wszystko będzie on musiał spłacać moje
    > długi?

    po wylaczeniu nie ale on /oczywiście jak będzie o tym wiedział:) / w
    przyszlości przy podziale majątku wspolnego/ czego nie życze / moze
    domagać się zwrotu wydatków i nakładów poczynionych na majątek odrębny czyli
    jesli zacznie splacac twoj dług z majatku wspolnego ale mysle ,że dopiero
    wychodzisz za mąż wiec nie ma co wybiegać w przyszłość ...

    Sandra