  • 1. Data: 2002-02-06 21:59:06
    Temat: wpuszczenie policji do mieszkania
    Od: "PePe" <p...@a...net.pl>

    kiedy oni maja prawo wejsc do mnie do mieszkania?
    jakie dokumenty musza przedstawic?

    --
    [ pozdrawia pE. ]
    mugole wszystkich krajow...

  • 2. Data: 2002-02-07 14:38:15
    Temat: Re: wpuszczenie policji do mieszkania
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "PePe" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > kiedy oni maja prawo wejsc do mnie do mieszkania?
    > jakie dokumenty musza przedstawic?

    Z nakazem prokuratora nawet bez twojej zgody.W poscigu za przestepca-bez
    nakazu.A jesli ich zaprosisz na flaszke to tez bez nakazu ale za twoja
    zgoda.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-02-07 15:01:56
    Temat: Re: wpuszczenie komisarza spisowego do mieszkania (bylo policji)
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Leszek"

    a jak to bedzie w czasie spisu powszechnego maj/czerwiec ?
    kiedys ludzie nie bali sie tak jak teraz - sam kiedys bylem
    komisarzem spisowym, ale teraz to mysle ze bardzo czesto
    beda mieli odmowy i ten spis wiele nie powie
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-02-07 15:19:24
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Z nakazem prokuratora nawet bez twojej zgody.W poscigu za przestepca-bez
    >nakazu.A jesli ich zaprosisz na flaszke to tez bez nakazu ale za twoja
    >zgoda.

    Zdaje się, że jest przepis, który pozwala dokonać przeszukania
    pomieszczenia nawet bez zgody prokuratora. W tej sytuacji zgodę
    należy uzyskać po fakcie, w terminie chyba 7dni.
    Oczywiście to wszystko tylko w "uzasadnionych przypadkach" :)))

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-02-07 16:57:05
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > należy uzyskać po fakcie, w terminie chyba 7dni.
    > Oczywiście to wszystko tylko w "uzasadnionych przypadkach" :)))

    Wszystko jest w KPK:
    217 § 3. Jeżeli wydania żąda organ nie będący prokuratorem, przedstawia
    osobie mającej u siebie rzeczy podlegające wydaniu postanowienie sądu lub
    prokuratora, a gdy uzyskanie postanowienia nie było uprzednio możliwe,
    okazuje nakaz kierownika swojej jednostki lub legitymację służbową, a
    następnie zwraca się niezwłocznie do sądu lub prokuratora o zatwierdzenie
    zatrzymania rzeczy. Osobie tej należy doręczyć, w terminie 7 dni od
    zatrzymania rzeczy, postanowienie sądu lub prokuratora w przedmiocie
    zatwierdzenia tej czynności.
    Art. 219. § 1. W celu wykrycia lub zatrzymania albo przymusowego
    doprowadzenia osoby podejrzanej, a także w celu znalezienia rzeczy mogących
    stanowić dowód w sprawie lub podlegających zajęciu w postępowaniu karnym,
    można dokonać przeszukania pomieszczeń i innych miejsc, jeżeli istnieją
    uzasadnione podstawy do przypuszczenia, że osoba podejrzana lub wymienione
    rzeczy tam się znajdują.

    § 2. W celu znalezienia rzeczy wymienionych w § 1 i pod warunkiem określonym
    w tym przepisie można też dokonać przeszukania osoby, jej odzieży i
    podręcznych przedmiotów.

    Art. 220. § 1. Przeszukania może dokonać prokurator albo na polecenie sądu
    lub prokuratora Policja, a w wypadkach wskazanych w ustawie - także inny
    organ.

    § 2. Postanowienie sądu lub prokuratora należy okazać osobie, u której
    przeszukanie ma być przeprowadzone.

    § 3. W wypadkach nie cierpiących zwłoki, jeżeli postanowienie sądu lub
    prokuratora nie mogło być wydane, stosuje się odpowiednio art. 217 § 3.

    Patrz także:
    USTAWA
    z dnia 6 kwietnia 1990 r.
    o Policji.

    (tekst pierwotny: Dz. U. 1990 r. Nr 30 poz. 179)
    (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 101 poz. 1092)