  • 1. Data: 2002-02-06 22:13:59
    Temat: Premia gwarancyjna
    Od: "andy" <a...@k...chip.pl>

    Witam!
    W lutowym numerze Reader's Digest p. K. Nowicka w artykule pt. "Zamieszanie
    z premią gwarancyjną Książeczki mieszkaniowe" napisala, cytuję:
    "Ustawa z 1995 roku o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów
    mieszkaniowych będzie obowiązywała co najmniej do 12 sierpnia 2002 roku.
    Było z tym sporo zamieszania, bo rzecznik praw obywatelskich zakwestionował
    przepis ustawy, który pozwalał rządowi regulować zasady przyznawania premii
    gwarancyjnych od wkładów z książeczek mieszkaniowych, poprzez wydanie
    rozporządzenia. Na razie więc nie trzeba się martwić - będzie po staremu. To
    oznacza, że do otrzymania premii gwarancyjnej od wkładu z książeczki
    uprawnia:

    1. Zakup nowego mieszkania lub domu bezpośrednio od spółdzielni albo
    dewelopera;
    2. Budowa domu;
    3. Taka przebudowa, nadbudowa lub rozbudowa budynku, w której wyniku
    powstanie mieszkanie;
    4. Nabycie spółdzielczego, własnościowego lub lokatorskiego prawa do lokalu
    (jeśli wniesiono wkład mieszkaniowy);
    5. Zawarcie umowy najmu w budynku sfinansowanym kredytem KFM i wpłata
    kaucji;
    6. Zakup domu lub mieszkania od poprzedniego właściciela "

    Chodzi mi o ostatni punkt, czyli 6. Czy ktos wie cos bliżej na ten temat,
    ponieważ w Oddziale banku PKO BP we Wrocławiu, który zajmuje się premiami
    gwarancyjnymi, oczywiście o żadnej zmianie przepisów nie słyszeli.
    Interesuje mnie to ponieważ za tydzień mija 90 dni od momentu jak kupiłem
    mieszkanie. Co będzie jak w PKO "dowiedzą" się np. za dwa tygodnie o wyroku
    Sądu? A może artykuł jest na "wyrost"?

    Pozdrawiam

    andy