  • Data: 2005-01-22 17:47:53
    Temat: Re: własność w małżeństwie
    Od: "Franek" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ależ proszę.
    > Tylko zanim to wykorzystasz obiecaj, że najpierw powiesz Tacie, że z
    > zasady ma rację. Że poza wyłączeniami, między małżonkami powstaje
    > wspólnota majątkowa i z zasady ich majątek jest wspólny. Tylko że są
    > wyjątki. Ponieważ wyjątków jest sporo, więc nie chcę mieć Twojego Taty
    > na sumieniu.
    >
    > A teraz do rzeczy:
    > Sytuacja prawna małżonków *bez intercyzy*
    > Przede wszystkim zgodnie z prawem istnieje ich majątek wspólny oraz ich
    > *majątki osobiste*.
    >
    > Podstawa prawna:
> [...]

    Serdecznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Wygląda na to, że mój tata ma
    rację faktycznie tylko z zasady :-). Szczerze mówiąc, nie rozumiem jednej
    rzeczy. Pobrane wynagrodzenie za pracę się uwspólnia, ale wierzytelności z
    tytułu wynagrodzenia za pracę nie. Co to są właściwie te wierzytelności? Czy
    chodzi o to, że jeśli pracodawca jest mi coś winien to to należy do mnie, a jak
    już zapłaci, to wtedy się uwspólnia? To by było trochę bez sensu...

    W szczególności chciałbym wiedzieć, czy jeśli jest tak, że jedno z małżonków
    wogóle nie pracuje, albo pracowało bardzo krótko, to czy mimo wszystko jest
    współwłaścicielem tego, co zarobiła ta druga osoba? Czy to ma wogóle jakieś
    znaczenie?

    Pozdrawiam
    Franek