  • 1. Data: 2005-08-31 19:06:46
    Temat: własność mieszkania a kredyt hipoteczny
    Od: "gajer" <gajeronline_NS_@_NS_poczta.onet.pl>

    witam.
    Jestem jedynym właścicielem mieszkania, z tym że w księdze wieczystej jest
    zapis:
    ustanowienia służebności osobistej dożywotniego, bezpłatnego zamieszkiwania
    w lokalu mieszkalnym na rzecz pewnej osoby.

    Czy w takiej sytuacji bank udzieli kredytu hipotecznego zabezpieczonego tą
    nieruchomością.
    Czy będzie wymagana zgoda osoby na rzecz której jest ustanowiona ta
    służebność czy nie, skoro właścicielem mieszkania jestem ja.

    pzdr.

  • 2. Data: 2005-08-31 23:19:24
    Temat: Re: własność mieszkania a kredyt hipoteczny
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:df4v4g$790$1@atlantis.news.tpi.pl,
    gajer <gajeronline_NS_@_NS_poczta.onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym na rzecz pewnej osoby.

    > Czy w takiej sytuacji bank udzieli kredytu hipotecznego

    Nie udzieli jeśli ta osoba zyje.

    > Czy będzie wymagana zgoda osoby na rzecz której jest ustanowiona ta
    > służebność czy nie, skoro właścicielem mieszkania jestem ja.

    Popatrz na to z punktu widzenia banku - służebnik (osoba, na rzecz której
    ustanowiona jest ta służebnośc) sie nawet zgadza na wzięcie kredytu przez
    Ciebie. Kredyt się sypie, bo nie masz z czego spłacac. Dochodzi do egzekucji
    z nieruchomości - jak bank ma odzyskac pieniądze za nieruchomośc, jak nikt
    przy zdrowych zmysłach nie kupi za wartośc rynkową nieruchomości obciążonej
    ograniczonym prawem rzeczowym i to tak silnym.

    Jedyne wyjście to zrzeczenie sie służebności przez służebnika. Ale wtedy nie
    ma żadnego zabezpieczenia.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Wystarczy - żeby ktoś zapytał: "Gdzie pańskie poczucie humoru?",
    a całe poczucie humoru od razu diabli biorą