  • 1. Data: 2003-12-25 22:14:12
    Temat: własność domeny internetowej a prawo do niej producenta samochodów
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    Witam,

    właśnie zarezerwowałem i wykupię na dniach domenę z końcowką .pl, która w
    członie głównym ma łącznie napisane markę i model auta pewnego producenta.
    Czyli domena ma postać: markamodel.pl

    Prowadzę nt. tego modelu najobszerniejszą stronę w polskim Internecie. I
    teraz pytanie: stanę się właścicielem tejże domeny, czy mogą zajść takie
    uwarunkowania (jakaś reakcja ze strony producenta), która uniemożliwi mi jej
    wykorzystanie? Czy producent może mi zakazać wykorzystania tej domeny mimo
    mojej własności?

    Dodam, że strona jest niekomercyjna.

    Ciekaw jestem Waszych sugestii i pozdrawiam

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2003-12-25 23:02:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A tak do miesiąca wstecz był zbieżny wątek na tej grupie. Tam akurat firma
    chciała gościowi odebrać jakąś tam domenę, bo była zbieżna z ich nazwą.

  • 3. Data: 2003-12-26 08:36:44
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    > A tak do miesiąca wstecz był zbieżny wątek na tej grupie. Tam akurat firma
    > chciała gościowi odebrać jakąś tam domenę, bo była zbieżna z ich nazwą.

    poszukam dziękuję, pamiętasz wynik?

  • 4. Data: 2003-12-26 09:42:27
    Od: "sajmon_templer" <f...@p...onet.pl>

    przekopałem zasoby Vagla pod tym kątem, nieco się wyjaśniło. Jednak nie
    wszystko :/

  • 5. Data: 2003-12-26 13:38:26
    Od: "BaR|MaN" <n...@s...info-spama>

    Witam !!!

    >Prowadzę nt. tego modelu najobszerniejszą stronę w polskim Internecie<
    Jezeli jest to faktycznie najobszerniejsza, najbardziej oddana strona temuz
    autku, to proponuje napisac do producenta o ewentualna wspolprace. Wg mnie
    to by bylo jedno z najrozsadniejszych rozwiazan.
    Mysle ze producent przychylilby sie ;-)

    pozdrawiam i zycze sukcesow
    BaRMaN

  • 6. Data: 2003-12-26 16:48:20
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    > przekopałem zasoby Vagla pod tym kątem, nieco się wyjaśniło. Jednak nie
    > wszystko :/

    z domenami jest tak ze kto pierwszy ten lepszy, nie moga ci nic zabrac jesli
    masz zarejestrowana, a zasada obowiazuje jedna, kto pierwszy ten lepszy

    jedyne czego nie mozesz zrobic to podszywac sie pod dana firme, czyli
    uprawiac nieutrzciwej konkurencji, poza tym nawet jakbys zarejestrowal
    (gdyby nie bylo) domene marka.pl albo model.pl ten producent nie mial by do
    nie zadnych praw

    wiembo ostatnio przerabialem podobny temat i dowiadywwlem sie na ten temat i
    w nasku i sadzie polubownym przy nasku i w prokuraturze ;)

  • 7. Data: 2003-12-26 19:07:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    temat i
    > w nasku i sadzie polubownym przy nasku i w prokuraturze ;)

    Dokładnie tak. Dla mnie nazwa domeny to po prostu surogat adresu. PEUGEOT
    ma zastrzeżone numeru trzycyfrowe z "0" w środku, ale przecież nie może
    pozwać firmy znajdujących się przy ul. Kowalskiego 102 w Pipidówce
    Wielkiej o naruszenie tego znaku, bo to jest bez sensu.