  • From: "str" <b...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wlasciwosc rzeczowa sadu
    Date: Thu, 18 Jul 2002 16:51:47 +0200

    ... :)
    ja coś kręce ?

    każda umowa kupna-sprzedaży ...a także najmu, wynaju, podnajmu ...
    w której stroną jest osoba fizyczna .... będzie umową cywilno-prawną.
    a więc także faktura (VAT) ..; która nota bene wypisywana jes tylko dla
    celów fiskalnych. (mozliwości odliczenia naliczonego podatku VAT)

    > 1. faktura nie jest umowa
    > 2. widziałes ty kiedy art. 479(1) k.p.c.?

    ...widziałem ... ale co on ma wspólnego z przedmiotem naszj dyskusji ?
    (jedynie pkt 4 ...ale i on nie może mieć zastosowania we wzajemnych
    zobowiązaniach )

    > nakaz wróci, i chodzimy w przepis 502(1) k.p.c. a Sąd zobowiąże powoda
    > do wskazania adresu pozwanego

    ...prawdopodobnie .... NIE. (często nie! ... w praktyce potwierdzone)
    Sąd nie wiedzac o tym, iż działalność gospodarcza została zlikwidowana
    uzna, że nakaz został doręczony ...!!! mimo braku zwrotki ! ... i nakaz
    stanie
    się prawomocny. Koniec kropka.
    (miałem podobną "przygodę" z nadaniem klauzuli wykonalności)
    Potem można to podważać ..zaskarżać ...apelować ...
    ale komornik mając tytuł wykonawczy w ręce ... zapuka do drzwi.