  • 1. Data: 2003-01-19 20:43:21
    Temat: włamania komputerowe
    Od: "Marcin Żmudziński" <z...@w...edu.pl>

    Moje pytanie dotyczy włamań komputerowych. Ktoś chciał włamać mi się na
    serwer na strony z hasłem (podaje w przeglądarce login i password).
    Wygenerował olbrzymie logi zdarzenia (ponad 700 stron Word-a). Nie udało mu
    się, ale spowolnił pracę serwera i uniemożliwił logowanie prawowitym userom.
    Co mogę zrobić takiej osobie (poza ciepłymi życzeniami w jej kierunku) ?
    Dodam, iż mam adres sprawcy (należy do kablówki - sieci osiedlowej).
    Przesłałem logi i prośbę o pomoc do admina tamtej sieci, ale on tylko
    pogroził palcem sprawcy (jeśli zrobił cokolwiek). Co jeśli taka sytuacja
    znów będzie miała miejsce? Jak temu zapobiec, czy admin tamtej sieci ma
    obowiązek zrobienia czegokolwiek w tej sprawie, czy mogę ścigać takie osoby,
    czy admin może bezkarnie zignorować taki fakt?

    Jeśli to możliwe proszę o odp na priv.

    P.S. Wiem, że doniesienie na Policję mija się z celem - oni nie mają
    zielonego pojęcia o zagadnieniu i sprawy rozchodzą się po kościach. Mnie
    interesuje działanie prewencyjne - pomachanie palcem z konkretnym
    paragrafem, tak aby ludzie odpowiedzialni za swoją sieć popracowali, a nie
    tylko brali $ (sprawa w sądzie w ostateczności)

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2003-01-19 22:09:24
    Temat: Re: włamania komputerowe
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcin Żmudziński napisał:

    >Moje pytanie dotyczy włamań komputerowych. Ktoś chciał włamać mi się na
    >serwer na strony z hasłem (podaje w przeglądarce login i password).
    >Wygenerował olbrzymie logi zdarzenia (ponad 700 stron Word-a).

    To jest dobre... Logi w Wordzie :-) hihihihi

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 3. Data: 2003-01-19 23:04:41
    Od: "Marcin Żmudziński" <z...@w...edu.pl>

    spoko - Word to tylko dla uzmysłowienia rozmiaru :)

  • 4. Data: 2003-01-19 23:09:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin Żmudziński napisał:
    > spoko - Word to tylko dla uzmysłowienia rozmiaru :)

    To jeszcze powiedz jakie marginesy, odstep linii i czcionka :-))
    Inaczej "strona" to żadna jednostka.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-01-19 23:46:57
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>

    Użytkownik "Marcin Żmudziński" <z...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Moje pytanie dotyczy włamań komputerowych. Ktoś chciał włamać mi się na
    > serwer na strony z hasłem (podaje w przeglądarce login i password).

    Co to znaczy "serwer na strony z hasłem (podaje w przeglądarce login i
    password)"?

  • 6. Data: 2003-01-20 01:03:15
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > To jeszcze powiedz jakie marginesy, odstep linii i czcionka :-))
    > Inaczej "strona" to żadna jednostka.

    Ale ze wszystko mozna standaryzowac okazuje sie ze strona to 1800 znakow
    (dla przepisywaczy tekstow).

    --
    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 7. Data: 2003-01-20 01:06:25
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

    "Marcin Żmudziński" <z...@w...edu.pl> wrote in message
> [...]
    nie
    > tylko brali $ (sprawa w sądzie w ostateczności)

    Co do paragrafu to nie wiem. Ale gdybym to byl (jako wlamywacz-
    niedoszly) to spytalbym na poczatek jak masz zamiar mi to udowodnic ?
    Jesli mowisz o logach na swoim serv. to w ciagu kilku minut wygeneruje
    log na Ciebie - dwa razy wiekszy. Inne dowody ?

    --
    Pozdrawiam,
    Gacek

  • 8. Data: 2003-01-20 01:46:40
    Od: mSet <m...@i...pl>

    Weź i zrób blokadę nr IP sprawcy w FireWallu'u i po kłopocie.

  • 9. Data: 2003-01-20 07:01:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcin Żmudziński napisał:

    >spoko - Word to tylko dla uzmysłowienia rozmiaru :)

    A odpowiedzi nad cytatem w jakim celu? Jako admin(?) powinieneś chyba
    bardziej zwracać uwagę na netykietę.

    Zaś rozmiar w stronach Worda :-) to żadne uzmysłowienie rozmiaru, bowiem
    a) nie wiem co to strona Worda
    b) nawet jeślibym wiedział, to w zależności od rozmiaru czcionki
    wychodzi różna ilość :-)

    No w każdym razie, nieco zeszliśmy z tematu grupy :-P

  • 10. Data: 2003-01-20 07:01:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > To jeszcze powiedz jakie marginesy, odstep linii i czcionka :-))

    No i kerning oczywiście :-)