    From: "Marcin Żmudziński" <z...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: włamania komputerowe
    Date: Sun, 19 Jan 2003 21:43:21 +0100

    Moje pytanie dotyczy włamań komputerowych. Ktoś chciał włamać mi się na
    serwer na strony z hasłem (podaje w przeglądarce login i password).
    Wygenerował olbrzymie logi zdarzenia (ponad 700 stron Word-a). Nie udało mu
    się, ale spowolnił pracę serwera i uniemożliwił logowanie prawowitym userom.
    Co mogę zrobić takiej osobie (poza ciepłymi życzeniami w jej kierunku) ?
    Dodam, iż mam adres sprawcy (należy do kablówki - sieci osiedlowej).
    Przesłałem logi i prośbę o pomoc do admina tamtej sieci, ale on tylko
    pogroził palcem sprawcy (jeśli zrobił cokolwiek). Co jeśli taka sytuacja
    znów będzie miała miejsce? Jak temu zapobiec, czy admin tamtej sieci ma
    obowiązek zrobienia czegokolwiek w tej sprawie, czy mogę ścigać takie osoby,
    czy admin może bezkarnie zignorować taki fakt?

    Jeśli to możliwe proszę o odp na priv.

    P.S. Wiem, że doniesienie na Policję mija się z celem - oni nie mają
    zielonego pojęcia o zagadnieniu i sprawy rozchodzą się po kościach. Mnie
    interesuje działanie prewencyjne - pomachanie palcem z konkretnym
    paragrafem, tak aby ludzie odpowiedzialni za swoją sieć popracowali, a nie
    tylko brali $ (sprawa w sądzie w ostateczności)

    Z góry dziękuję za pomoc.