  • 1. Data: 2006-07-14 21:11:33
    Temat: windykacja bezpośrednia firmy Ultimo , problem zakresu kompetencji
    Od: "kompad" <k...@m...icpnet.pl>

    Witam , kolega ma jakiś stary dług wobec Tepsy , który jak się dowiedział
    został lata temu sprzedany firmie Ultimo z siedzibą w Luxemburgu . Ostatnio
    otrzymał list w , który można powiedzieć straszą go tzw.
    "nieprzyjemnościami związanymi z wizytą grupy windykacji bezpośredniej" .
    Jakie są kompetencje tego tworu , czy mogą oni naruszyć "mir domowy" ? Wg
    mnie , to tylko wyrok sądu i komornik państwowy ew. nakaz prokuratora
    legitymizują wejście do czyjegoś mieszkania , posesji lub ew. zajęcie
    wynagrodzenia - w zakresie dopuszczalnym przez prawo .
    Czy spotkał się ktoś już z tym zjawiskiem lub może jakoś skomentować te
    wyczyny w demokratycznym państwie prawa ?
    Z pozdrowieniami
    Paweł

  • 2. Data: 2006-07-14 21:16:42
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    kompad wrote:
    > Witam , kolega ma jakiś stary dług wobec Tepsy , który jak się dowiedział
    > został lata temu sprzedany firmie Ultimo z siedzibą w Luxemburgu.

    Jak stary ile lat? Więcej niż 3?
    To się mogą pocałować.

    > Ostatnio
    > otrzymał list

    wyrzucić do kosza.

    w , który można powiedzieć straszą go tzw.
    > "nieprzyjemnościami związanymi z wizytą grupy windykacji bezpośredniej" .
    > Jakie są kompetencje tego tworu

    żadne

    , czy mogą oni naruszyć "mir domowy" ?

    Wsadzenie nogi w drzwi powinno natychmiast skończyć się wezwaniem policji.

    > Wg
    > mnie , to tylko wyrok sądu

    więc nie przegap listu jak przyjdzie.
    A jak przyjdzie to w środku będzie wyrok nakazujący zapłatę a pod spodem
    będzie napisane gdzie i w jakim terminie należy się odwołać od wyroku.
    I należy to zrobić i nie spóźnić się.
    A w sądzie powiedzieć, że zgodnie z prawem dług się przedawnił.

  • 3. Data: 2006-07-14 22:24:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Jak stary ile lat? Więcej niż 3?
    > To się mogą pocałować.

    Albo 2 lata - przynajmniej tak niektórzy twierdzą ;)

    > wyrzucić do kosza.

    Ano. Tylko do makulatury, żeby być przyjazdnym dla środowiska, i
    uprzednio zmieliwszy w niszczarce, tak na wszelki wypadek ;)
    [ciach]

    > Wsadzenie nogi w drzwi powinno natychmiast skończyć się wezwaniem policji.

    Ja bym sugerował w takiej sytuacji gaz w oczka i potem policję ;->

  • 4. Data: 2006-07-15 11:39:43
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > "nieprzyjemnościami związanymi z wizytą grupy windykacji bezpośredniej" .

    61.html

    Wiec poczekaj jeszcze troche, bedziesz mogl ich ustrzelic LEGALNIE :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2006-07-15 13:09:56
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    Użytkownik "kompad" <k...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy spotkał się ktoś już z tym zjawiskiem lub może jakoś skomentować te
    > wyczyny w demokratycznym państwie prawa ?

    owa bezpośrednia grupa windykacyjna może oznaczać grupę osób, które będą pod
    twoim oknem nawoływały do zwrotu pieniędzy. Mogą też stać z transparentami
    Słyszałem o takich numerach.

    O naruszaniu miru domowego nie ma nawet mowy

  • 6. Data: 2006-07-15 13:49:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kompad [###k...@m...icpnet.pl.###] napisał:
> [...]
    > "nieprzyjemnościami związanymi z wizytą grupy windykacji bezpośredniej" .
    > Jakie są kompetencje tego tworu , czy mogą oni naruszyć "mir domowy" ?

    Generalnie, to oni nic nie mogą. Twoj kolega może na nich wezwać Policję,
    albo po prostu dać im po twarzy, gdyby za bardzo się pchali do domu, a
    dopiero potem wezwać Policję. Przy czym szanse na to, że ktokolwiek
    "bezpośrednio" przyjedzie są bliskie zeru.

    > Wg mnie , to tylko wyrok sądu i komornik państwowy ew. nakaz prokuratora
    > legitymizują wejście do czyjegoś mieszkania , posesji lub ew. zajęcie
    > wynagrodzenia - w zakresie dopuszczalnym przez prawo .

    Dokładnie tak.

    > Czy spotkał się ktoś już z tym zjawiskiem lub może jakoś skomentować te
    > wyczyny w demokratycznym państwie prawa ?

    Z demokracją to nie ma nic wspólnego. Szukają osła i tyle.

  • 7. Data: 2006-07-15 15:16:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    AnyMouse wrote:

> [...]
    > Słyszałem o takich numerach.
    >
    > O naruszaniu miru domowego nie ma nawet mowy

    Ale za to takie "numery" to zakłócanie porządku (51KW) oraz złośliwe
    nękanie (107KW).

    Może także uda się z tego zrobić nielegalną demonstrację ;)

  • 8. Data: 2006-07-16 09:58:04
    Od: "kompad" <k...@m...icpnet.pl>

    61.html

    > Wiec poczekaj jeszcze troche, bedziesz mogl ich ustrzelic LEGALNIE :D

    o , to to , bardzo ładne ;)