  • 1. Data: 2006-07-14 19:38:45
    Temat: BRAT CHCE PRZEKAZAĆ MI SWOJĄ CZĘŚĆ
    Od: "Stanisława Żwierełło" <m...@c...pl>

    Witam!

    W spadku po ojcu otrzymaliśmy z bratem mieszkanie,równo po 50%.

    Teraz brat chciałby mi oddać swoją część.Zostałbym więc pełnym właścicielem.

    Mieszkanie jest warte ok.40 tys.zł.

    Jak przeprowadzić to zgodnie z prawem,i jakie koszty byłyby tej operacji?

    Proszę uprzejmie o pomoc.

  • 2. Data: 2006-07-14 20:46:20
    Temat: Re: BRAT CHCE PRZEKAZAĆ MI SWOJĄ CZĘŚĆ
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Stanisława Żwierełło [###m...@c...pl.###] napisał:

    Najprościej, to poprzez darowiznę. Będzie bez podatku.

  • 3. Data: 2006-07-14 21:08:04
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Stanisława Żwierełło wrote:
> [...]
    >
    > Mieszkanie jest warte ok.40 tys.zł.
    >
    > Jak przeprowadzić to zgodnie z prawem,i jakie koszty byłyby tej operacji?

    A one chce kasę w zamian, czy po prostu chce ci to dać w prezencie?
    Jak w prezencie to zniesienie współwłaśności. Chwilowo jeszcze gratis.

  • 4. Data: 2006-07-15 05:35:57
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Najprościej, to poprzez darowiznę. Będzie bez podatku.

    no chyba nie bardzo, o ile mnie pamiec nie myli to darowizna w rodzinie
    tylko do cos okolo 9 tysi jest bez podatku, a tu bylo by okolo 20

  • 5. Data: 2006-07-15 07:47:22
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 15 lip o godzinie 07:35, na pl.soc.prawo, Szerszen napisał(a):

    > no chyba nie bardzo, o ile mnie pamiec nie myli to darowizna w rodzinie
    > tylko do cos okolo 9 tysi jest bez podatku, a tu bylo by okolo 20

    To przy zwykłej darowiźnie. Przy mieszkaniowej jest duuuuużo większy limit.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 6. Data: 2006-07-15 07:50:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Artur Ch.* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > To przy zwykłej darowiźnie. Przy mieszkaniowej jest duuuuużo większy
    > limit.

    Lecz tylko pod pewnymi warunkami.
    Obejść to można w następujący sposób: darowizna części ułamkowej
    nieruchomości (np. 1/20, tak, aby wartość nie przekroczyła owych 9
    tys. zł) a następnie zniesienie współwłasności co do 19/20, które
    nie podlega opodatkowaniu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 7. Data: 2006-07-15 15:31:54
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > nieruchomości (np. 1/20, tak, aby wartość nie przekroczyła owych 9
    > tys. zł) a następnie zniesienie współwłasności co do 19/20, które

    To się nazywa czytanie ze zrozumieniem.
    "W spadku po ojcu otrzymaliśmy z bratem mieszkanie,równo po 50%."
    ON JUŻ PÓŁ MA!

  • 8. Data: 2006-07-15 19:54:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *witek* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > To się nazywa czytanie ze zrozumieniem. "W spadku po ojcu otrzymaliśmy z
    > bratem mieszkanie,równo po 50%." ON JUŻ PÓŁ MA!

    Szczerze mówiąc nie czytałem całości wątku, odniosłem się tylko do
    słów przedpiścy.
    No dobra, niech będzie, że teoretyzowałem; i co mi zrobisz? ;-PP

  • 9. Data: 2006-08-01 20:21:48
    Od: jerry <j...@i...com.pl>

    Stanisława Żwierełło napisał(a):
> [...]
    >
    > Mieszkanie jest warte ok.40 tys.zł.
    >
    > Jak przeprowadzić to zgodnie z prawem,i jakie koszty byłyby tej operacji?

    Jeżeli mieliście już rozprawe, na której ustalono, ze jesteście jedynymi
    spadkobiercami macie teraz 2 drogi:

    1. szybka - idziecie do notariusza z postanowieniem sądu i aktem
    własności mieszkania na ojca i brat daruje Ci swoją połowe. Potem
    podatek od darowizny i w zasadzie już. Notariusz Was troche skasuje

    2. wolniejsza - zakladacie drugą sprawe w sądzie - o podział spadku - i
    sie dzielicie - Ty bierzesz mieszkanie a brat coś innego (nie mam
    pewności czy musi coś wziąść, ale raczej tak) Koszt w sumie niewielki -
    u nas jak wniosek jest zgodny to chyba jakieś 300zł

    Acha - w obu przypadkach wcześniej chyba trrzeba zapłacić (wspólnie)
    podatek od spadku

    tak wynika z wypowiedzi znajomego prawnika co mnie "prowadzi"

    Jerry