    From: "Brodek" <B...@O...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: windykacja..
    Date: Sat, 28 Dec 2002 18:13:17 +0100

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <tomek@wywalto_pseinfo.pl> napisał w wiadomości
    news:3E0D8563.80105@wywalto_pseinfo.pl...
    > Prawdę mówiąc, myślałem nad tym... nie da rady. Co sprzedam? Lodówkę?
    > Kuchenkę starą? meble 20 letnie? Zresztą, ja mieszkam sam, a ojciec
    > gdzie indziej... boję się o to żeby mi nie wynieśli moich rzeczy.
    > Jak to wogóle jest? Biorą cokolwiek? Meble? Sprzęt z kuchni?
    > Elektronikę? Jak się do tego ma wyrok komornika, że to co jest w
    > mieszkaniu nie nadaje się do pokrycia zadłużenia?

    Wyrok komornika oznacza tylko, że uznał on, że nie nadaje się to do
    spieniężenia dla niego. Ogranicza go bowiem prawo (m.in. nie może spieniężać
    niektórych ruchomości domowego wyposażenia).

    > Ok... a nie jest czasem tak że można w szczególnym przypadku dług
    > umorzyć? Jest wiele ku temu przesłanek....

    Bank to firma prywatna (choćby jak przy PKO BP SA właścicielem było Państwo)
    i ma działać dla zysku. On ma odzyskać swoje pieniądze i dla tego ma prawo
    wyrzucić człowieka nawet na bruk. Od pomocy temuż człowiekowi są instytucje
    opieki państwowej, fundacje itp. Oczywiście bank może restrukturyzować dług
    czy umożyć część odsetek, ale tak czy tak musi istnieć realna szansa spłaty
    reszty...
    Tak wygląda rzeczywistość.

    > Ehhh...... nie takich porad oczekiwałem :(

    To nie jest wcale zła porada. Krzyczący głośno o swej krzywdzie w naszym
    pięknym kraju zwykle coś dla siebie są w stanie uzyskać. Tak więc robienie
    wokół sprawy szumu wcale nie musi jej zaszkodzić a raczej wprost przeciwnie.
    Tu akurat mamy wspaniałą historię dla kampanii medialnej a przynajmniej dla
    reportażu Pani Jaworowicz: sldowski rząd prywatyzuje FSO oddając je
    Koreańczykom, dzielni jego pracownicy pracują w pocie czoła dla skośnookiego
    kapitału biorąc przy tym na godne życie kredyty w sprywatyzowanych przez
    liberałów bankach, skośnooki kapitał okazuje się kompletną pomyłką, ludzie
    idą na bruk oszukiwani przy odprawach, wypowiedzeniach w czasie kiedy
    awsowscy oficjele kompromitują się w negocjacjach w Seulu; sprywatyzowane,
    należące do zachodniego kapitału banki cisną polskiego robotnika a obecnie
    bezrobotnego ...
    Jak myślisz, który bank chciałby by jego nazwa była przy okazji takiego
    reportażu wymieniana?.. Zapewniam, że dyrekcja znalazłaby błyskawicznie
    możliwość pomocy, której w inny sposób najprawdopodobniej po prostu nie uda
    się załatwić.

    Pzdr
    Brodek