    From: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wimiana lub zwrot pieniedzy za wadliwy produkt
    Date: Fri, 17 Jan 2003 14:00:05 +0100

    Tequila napisa_(a):
    > Jezeli oddam teraz ja do serwisu, i znowu nie bedzie dzialac, jesli wady
    > beda sie powtarzac, byc moze nie zdaze reklamowac 4 razy i po uplywie
    > gwarancji zostane bez nagrywarki. czy moge sie teraz domagac wymiany na nowa
    > nagrywarke lub zwrot pieniedzy (druga opcja bardziej mi pasuje)? jak to sie
    > ma do nowych przepisow?

    Nowe przepisy dotyczą rzeczy kupionych po 1 stycznia 2003 (nie mówiąc o
    tym, że na ich podstawie pieniędzy raczej nie odzyskasz :( ).
    Zgłoś wadę z tytułu rękojmi - u sprzedawcy (jak rozumiem nie minął
    jeszcze rok od sprzedaży), możesz żądać wymiany na wolną od wad,
    obniżenia ceny lub
    odstąpić od umowy. Przy tym ostatnim, przy pierwszej reklamacji (z
    rękojmi) sprzedawca może usunąć wadę (z zasadzie wymiana), więc żeby
    skutecznie odzyskać pieniądze musisz zareklamować do marca ponownie -
    możesz nie zdążyć. Dlatego najlepsze będzie żądanie wymiany (art.561
    kc).

    KG