    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wartość przedmiotu - prawo pracynadgodziny
    Date: Thu, 14 Feb 2008 09:17:57 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 14 Feb 2008 09:23:43 +0100, lukeskyobi napisał(a):

    > Czyli nie muszę na formularzy, nawet jeśli wps nie przekroczy 10 tys ?
    > Mogę prosić Cię o podstawę prawną

    Idź do sądu i na podstawie art. 466 kpc wnieś pisma ustnie, niech
    sekretariat to wszystko spisuje.
    Od razu im się odechce.

    A tak na poważnie - skoro sąd żąda to lepiej tak zrobić. Ale w pierwszym
    zdaniu napisać, że nie uważasz, żeby było to zasadne.

    > Na mój wniosek, czy Są z urzędu orzeknie poza zakresem zaskarżenia ?

    A to różnie bywa, zwykle jeśli Sąd widzi, że niedoszacowałeś to sam na to
    wpadnie i powoła biegłego.
    Na dziś powinieneś coś oszacować. Ale nie wychodź nad 50 tys. zł ;-)

    > Czyli jak rozumiem mam wpisać szacunkową wartość ?

    Postaraj się jakoś to obliczyć, choćby w zaokrągleniu - liczbę godzin
    przemnóż przez stawkę godzinową, troszkę dodaj, niech się męczy
    pracodawca ;-)

    > Na okoliczność weryfikacji moich obliczeń.

    Być może niczego nie będzie trzeba weryfikować. Ty żądasz kwoty X, na
    pytanie jak to obliczyłeś, mówisz: było 1023 godziny, mam stawkę n
    złotych za godzinę, z przemnożenia wynika kwota 1023*n, plus pora nocna
    itd.

    Pamiętaj o przedawnieniu. A skup się raczej na dowodach potwierdzających
    pracę w nadgodzinach, nie na liczeniu kwot.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie