    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wady dysków twardych
    Date: Thu, 10 Apr 2003 15:35:09 +0200

    Użytkownik "Milamber" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b73bg8$lrk$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > 3. trzy miesiące póżniej identyczna sytuacja. Do dostawcy pojechał cały
    > serwer. Okazał się sprawny, więc przyczyna musiała być w dyskach.
    > Wymienione. I znów "profesjonalista" za kilkadziesiąt tys. złotych do
    > odzyskania danych.
    > 4. Domagali się od nas wymiany CAŁEGO serwera. Ale opinia techniczna
    naszego
    > dostawcy była taka, że serwer jest sprawny. Więc ewentualna wymiana
    całości
    > dopiero po 3x naprawie.
    > 5. Podkreślam, że przyczyna na pewno była w dyskach a nie w serwerze.
    Firma
> [...]
    (albo
    > po prostu nikt tym się nie interesował dopóki działało i nie walnął drugi
    > dysk).
    > 7. Odstąpili od umowy twierdząc, że "Całośc jest niesprawna", "dyski sa
    > rzeczami oznaczonymi co do gatunku" my uznalismy odstąpienie za
    bezskuteczne
    > i wyrazilismy chęc wymiany dysków po raz 2. Cisza przez rok.
    > 7. Teraz nasz pozywają o:
    > - koszt serwera i dysków
    > - koszt 2x odzyskiwania danych.
    >
    > Mamy się czego obawiać? Serwer jest sprawny. Dyski były wymieniane.
    Usterka
    > mechaniczne. 2x padły więc cięzko mówić o przypadku. A skoro serwer jest
    ok,
    > to przyczyna raczej zewnętrzna. i te koszty odzyskiwania danych! To jakiś
    > absurd. Do backupu są streamery i CD a nie dyski twarde...

    Drodzy fachowcy tak się dziwnie składa, ze sprzedając sprzęt za grube
    miliony trzeba było zaznaczyć w warunkach gwarancyjnych jakie trzeba spełnić
    wymagania techniczne pracy serwera.( w grę wchodzi wyłącznie język polski)
    Wówczas niespełnienie ich przez użytkownika mogło by skutkować utratą
    gwarancji. Jak mniemam tego zapewne nie uczyniliście. Zatem sugerowanie, iż
    przyczyną awarii dysków było:
    A.) brak zasilacza awaryjnego
    B.) usytuowanie go w sekretariacie na podłodze gdzie "każdy mógł go kopnąć,
    a sprzątaczka zahaczyć miotłą"
    jest co najmniej śmieszne i proponuje byście rzeczy nie podnosili w Sądzie.
    Powinniście zastanowić się czego jeszcze nie zrobiliście lub co zrobiliście
    może będzie łatwiej ocenić sytuację.

    Stan_Z