    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uzywany samochod - sprawdzenie legalnosci
    Date: Thu, 27 Feb 2003 09:27:12 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@213.195.173.107

    > A czy przypadkiem nie daje to ochrony przed oskarżeniem o paserstwo.

    Być może tu masz racje, ale z drugiej strony nie słyszałem o przypadku
    żeby policja oskarżyła nabywcę samochodu o paserstwo.
    Raz mój znajomy kupił kradziony samochód, nie miał zaświadczeń
    i po prostu mu zabrali ten samochód, nie wspominał nic o oskarżeniu.
    Drugi raz kolega z pracy mojego ojca też kupił kradziony samochód
    i również musiał go zwrócić z tego, co wiem chyba nie było żadnych oskarżeń
    ale tu nie jestem pewien czy miał zaświadczenie z policji.

    >Możesz
    > również po znalezieniu poprzedniego właściciela żądać naprawienia
    szkody.>, jaką poniosłeś w wyniku nie zgłoszenia pojazdu do ewidencji jeśli
    takowa nie
    > nastąpiła

    A bez zaświadczenia nie można wystąpić? Czy zaświadczenie coś w tym
    przypadku pomoże?

    >lub przeciwko policji, jeśli wydano zaświadczenie na podstawie źle
    > prowadzonego rejestru.
    Przypuszczam, że jeżeli faktycznie okaże się, że zgłoszenie nastąpiło dnia X
    a dnia X+1 wyda zaświadczenie, że nie jest kradziony to pewnie można policje
    obciążyć, ale jeżeli ktoś wyjechał na wakacje, zostawił samochód w garażu
    na tydzień i samochód zniknie w tym czasie. Zgłoszenia nie będzie, samochód
    zostanie sprzedany. Na początku miałem nadzieje, że takie zaświadczenie
    od policji jest na dzień dzisiejszy i otrzymuje coś w rodzaju ubezpieczenia
    na wypadek kradzieży (wtedy skłonny byłbym zapłacić nawet 200 czy 300zł,
    oczywiście mogła by to nie być nawet kwota stała tylko zależna od wartości
    wpisanej
    na umowie) i się rozczarowałem.

    A właśnie a może istnieje coś w rodzaju ubezpieczeń na taką ewentualność
    właśnie
    przy zakupie samochodu?

    Pozdrawiam

    Darek