    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uzywany samochod - sprawdzenie legalnosci
    Date: Thu, 27 Feb 2003 08:49:58 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@213.195.173.107

    > Czy adnotacja o tym, ze sprzedajacy twierdzi ,ze samochod nie pochodzi z
    > kradziezy nie wystarczy ?

    Nie wystarczy.

    > Musze miec opine policji ?

    Nie musisz miec, ale mozesz. Z tym, ze policja bierze 50zl za wydanie
    zaswiadczenia
    ze dnia tego i tego nie posiada tego samochodu w ewidencji pojazdów
    skradzionych.
    Ja niedawno kupowalem stracilem 50zl i do tego jeszcze nie dostalem
    zaswiadczenia
    w dniu zakupu tylko 2 dni pózniej (paranoja).
    Gdy przerejestrowywalem samochód na siebie, dostalem tablice próbne i
    poinformowano
    mnie ze tak wlasciwie to pomimo ze ma zaswiadczenie z policji to i tak mi
    nic nie da
    jezeli okaze sie ze jest kradziony. Nie daje Ci to zadnego zabezpieczenia
    poza tym ze
    dwa dni po zakupie uspokajaja Cie ze pojazd jak na razie nie zostal
    zgloszony jako kradziony.

    Nie wiem moze sa jeszcze inne drogi weryfikacji, jednak gdybym teraz kupowal
    to juz na pewno nie skorzystal bym z uslug policji, za które w moim
    przekonaniu
    sporo trzeba zaplacic (50zl za kwitek bez zadnych zabezpieczen).

    Pozdrawiam

    Darek