    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: używanie fałszywego tytułu
    Date: Sun, 9 Feb 2003 09:10:42 +0800

    In article <b244ib$rls$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marta Wieszczycka wrote:

    > Zgadza się. Ale przeczytaj do końca. To akurat jest nadzwyczaj
    > rozpowszechniony proceder. Prawie każdy dr hab. zostaje od razu profesorem
    > uczelnianym i wszyscy grzecznościowo używają wobec niego tytułu "profesor".

    Pracowałem/uczyłem się na PG. ponad 14 lat i Twoje słowa są dla mnie
    rewelacją :) Owszem, zdarzało sie na początku roku akademickiego, że nowi
    studenci z rozpędu policealnego nazywali wszystkich profesorami, ale byli
    szybko wyprowadzani z błedu przez samych zainteresowanyc. To były jedyne
    przypadki. Nie słyszałem o takim grzecznościowym tytyłowaniu. Był dr hab.
    to był "doktor" był mianowany czy zwykły to dopiero wtedy był profesor.
    Proszę więc nie uogólniać :)

    > A przy okazji. Większość lekarzy też nie ma prawa używać tytułu dr, a
    > prawdziwi doktorzy medycyny muszą używać tytułu
    > dr nauk med.

    Tu mamy podobne doświadczenia :)

    > Ależ można. Z całą pewnością można. Tylko że tu już ten (można się spierać
    > czy etyczny) zwyczaj nie działa. No i jednak między prof. a dr hab. jest
    > jednak mniejsza różnica niż między prof. a magistrem. No i oczywiście prof.

    Bardziej o doktorów mi chodziło o czym powyżej. Skąd wątpliwości etyczne
    jeśli to tytuł zawodowy, zakładając że będzie on prawidłowo używany?

    --
    Marcin