  • 1. Data: 2005-10-20 10:37:44
    Temat: użyczenie a możliwość domeldowania
    Od: "Adm" <g...@w...pl>

    Ponieważ niestety jestem zmuszona do uzyczenia mieszkania, ktorego jestem
    właścicielem, mam pytanie odnośnie domeldowania, tj. czy istnieje możliwość
    domeldowania kogoś przez osobę, której użyczam mieszkania. Osoba, której
    użyczam będzie w moim mieszkaniu zameldowana.
    Oczywiście idę do notariusza, by sporządził najbardziej zabezpieczającą mnie
    umowę, ale wpierw i tak chcę sie was wypytać.
    pozdrawiam
    Asia

  • 2. Data: 2005-10-20 11:56:34
    Temat: Re: użyczenie a możliwość domeldowania
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Adm napisał(a):
    > Ponieważ niestety jestem zmuszona do uzyczenia mieszkania, ktorego jestem
    > właścicielem,
    Ktos Ci przystawil bron i nakazal uzyczyc mieszkanie?
    > mam pytanie odnośnie domeldowania, tj. czy istnieje możliwość
    > domeldowania kogoś przez osobę, której użyczam mieszkania. Osoba, której
    > użyczam będzie w moim mieszkaniu zameldowana.
    Tak. Jesli ta osoba tam mieszka, to musi byc zameldowana. Chociazby
    tymczasowo.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-10-20 12:17:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adm wrote:
> [...]
    > Oczywiście idę do notariusza, by sporządził najbardziej zabezpieczającą mnie
    > umowę, ale wpierw i tak chcę sie was wypytać.

    Osoba fizycznie tam mieszkająca musi być zameldowana.
    Więc nie masz no to wpływu.
    Zawrzyj w umówie klazulę, że nikt inny nie ma prawa tam mieszkać no i
    najważniejszcze ile zapłaci delikwent jak się dowiesz, że ktoś tam
    jeszcze mieszka.
    Np. np.
    że nikt inny nie mam prawa tam mieszkać, a w przypadku stwierdzenia
    faktu zamieszkiwania tam przez inne osoby dłużej niż xxx dni osoba
    wyjamująca zobowiązuje się zapłacić kwotę w wysokości 1/30 miesięcznego
    czynszu za każdy dzień zamieszkiwania takiej osoby.

    Będziesz przynajmniej miała podstawy do sciganiua kasy.

    Ocywiście możesz dopisać, że w takim przypadku rezerwujesz sobie prawo
    do natychmiastowego zerwania umowy.

  • 4. Data: 2005-10-20 12:26:23
    Od: "Adm" <g...@w...pl>

    Niestety przystawił broń, nie będę opisywać, dzięki za info.
    Chodziło mi, czy ta osoba będzie mogła kogoś domeldować. A jej kasa i
    pieniądze od kogoś tam mnie zupełnie nie obchodzą. Czasami w życiu są tak
    niewyobrażalne sytuacje, że szkoda gadać.
    Po prostu, by jak tej osoby już nie będzie, nie zdażyła się sytuacja, że
    jakaś Pani z urzędu kogoś tam domeldowała, a ja muszę szukać tej
    domeldowanej lokalu zastępczego.
    pomóżcie
    Ola

  • 5. Data: 2005-10-20 12:44:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adm napisał(a):
    > Po prostu, by jak tej osoby już nie będzie, nie zdażyła się sytuacja, że
    > jakaś Pani z urzędu kogoś tam domeldowała, a ja muszę szukać tej
    > domeldowanej lokalu zastępczego.
    > pomóżcie

    Tylko że jak ta osoba nie będzie zameldowana, a będzie mieszkać, to też
    będziesz szukać...

    KG

  • 6. Data: 2005-10-20 13:01:14
    Od: "Adm" <g...@w...pl>

    Czyli powinnam zastrzec, że nie może nikogo przyjmować do wspólnego
    zamieszkania, by tak się choć obronić. Jeżeli ktoś zamieszka jest to
    rownóznaczne z zerwaniem umowy.
    Dzieki za sugestie.

  • 7. Data: 2005-10-20 21:52:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adm wrote:
    > Czyli powinnam zastrzec, że nie może nikogo przyjmować do wspólnego
    > zamieszkania, by tak się choć obronić. Jeżeli ktoś zamieszka jest to
    > rownóznaczne z zerwaniem umowy.

    co i tak nie uwolni cię przed sekwencją: sąd, komornik, znalezienie
    mieszkania zastępczego.
    Ja bym jednak kary finansowe wsadził, bo to będzie jedyna satysfakcja,
    którą osiągniesz i też jedyny bat, który może zachęcić "byłego"
    wynajmującego do szybkiego samodzielnego wyprowadzenia się.