    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: użycie utworu muzycznego w reklamie
    Date: Thu, 19 Mar 2009 09:57:05 +0100

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:gpr4av$smv$2@news.onet.pl...
    >
    > Kontakt z zespołem niewiele da, bo i tak muszą mieć umowę z ZAiKS i
    > STOART. Skierować do obydwu tych organizacji pisma i ktoś odpowie. Ja
    > bym to napisał w formie prośby o darmowe użyczenie praw autorskich i
    > wzmianką, ze brak odpowiedzi do kiedyś tam oznacza zgodę. Z prawnego
    > punktu widzenia oczywiście to lipa, ale najpewniej wzmoże to chęć u
    > zainteresowanych do pertraktacji.

    Nie masz racji Robert, bo (prawdopodobnie)buerzesz pod uwagę tylko
    element majątkowy. Zważ, ze użycie utworu w reklamie może być
    nieakceptowalne dla twórcy, więc konieczne jest uzyskanie zgody.

    Sam ZAIKS oferuje w tym względzie jedynie pośrednictwo w uzyskiwaniu
    zgody od twórcy/twórców.

    Ponadto ZAIKS będzie miał o tyle pełne zastosowanie co do wydania zgody,
    o ile zespół podpisał oświadczenie o powierniczym przeniesieniu
    autorskich praw majątkowych na ZAIKS. Nie wiadomo, czy tak jest w tym
    przypadku. Jeśli nie, to ZAIKSowi co najwyżej mogą należeć się ogólne
    tantiemy w ramach zbiorowego zarządzania, ale nie ma żadnej podstawy,
    żeby wydawał on zgodę.

    Podtrzymuję - tak czy inaczej należy zacząć od zespołu. Można to zrobić
    za pośrednictwem ZAIKSu, ale po co.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl