  • 1. Data: 2006-12-13 13:22:41
    Temat: utworzenie drugiej firmy
    Od: "ven" <v...@p...onet.pl>

    jestem wspólnikiem w spółce cywilnej i chciałbym otworzyc kolejna
    dzialalnosc jako firmę jednoosobową podobną do dzialalnosci ktora wykonuje
    spolka ( takie same PKD). Czy jest to możliwe ?

    ven

  • 2. Data: 2006-12-13 14:07:30
    Temat: Re: utworzenie drugiej firmy
    Od: Arek <g...@p...onet.pl>

    ven napisał(a):
> [...]
    > dzialalnosc jako firmę jednoosobową podobną do dzialalnosci ktora wykonuje
    > spolka ( takie same PKD). Czy jest to możliwe ?

    Nie mam nic wspólnego z prawem, ale wydaje mi się, że to grząski teren.
    Jeśli umowa/statut spółki nic nie mówi o działalności konkurencyjnej, to
    i tak można Cię oskarżyć o działanie na szkodę spółki (czy to dotyczy
    także spółek cywilnych?).

  • 3. Data: 2006-12-13 14:38:58
    Od: "ven" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tak można Cię oskarżyć o działanie na szkodę spółki (czy to dotyczy także

    czyli lepiej nie kombinowac ? sa jakies akty prawne o tym mowiace ?

    ven

  • 4. Data: 2006-12-13 18:27:58
    Od: "lalalala" <l...@l...com>

    Użytkownik "ven" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzialalnosc jako firmę jednoosobową podobną do dzialalnosci ktora wykonuje
    > spolka ( takie same PKD). Czy jest to możliwe ?

    Będąc wspólnikiem SC masz wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Masz
    swój NIP i powinieneś mieć również REGON. To wystarczy aby prowadzić
    działalność. Uruchamiasz dodatkową księgowość którą potem łączysz z z
    dokumentacją SC z twojej części i tyle. Co do tego czy masz prawo czy nie to
    określa to umowa Waszej spółki cywilnej. Jeżeli nie brałeś jakiegoś
    szczególnego "ślubu" ze wspólnikami to nikomu nic do tego. Co do działania
    na ewentualną szkodę SC to wspólnicy musieli by Ci udowodnić że tak
    faktycznie jest. Np: wystarczy że udowodnisz, że spółka nie ma środków czy
    mocy przerobowych potrzebnych do tego co zamierzasz robić. Albo wspólnicy
    nie poświęcają wystarczającej ilości czasu na takie dodatkowe działania, nie
    chcą zatrudnić dodatkowych pracowników czy nie zgadzają się z koncepcją. Tak
    z ciekawości: czy to spółka z okolic medycyny?

  • 5. Data: 2006-12-13 18:33:03
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 13 Dec 2006 19:27:58 +0100, lalalala napisał(a):

    > Będąc wspólnikiem SC masz wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Masz
    > swój NIP i

    Zgoda.

    > powinieneś mieć również REGON.

    Nie - REGON ma nadany spółka cywilna a nie każdy przedsiębiorca
    samodzielnie.

  • 6. Data: 2006-12-13 18:46:09
    Od: "lalalala" <l...@l...com>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Zgoda.

    > Nie - REGON ma nadany spółka cywilna a nie każdy przedsiębiorca
    > samodzielnie.
    >

    > --
    Napisałem że powinien mieć. Jeżeli nigdy niczego nie robił indywidualnie i
    go nie ma to bez żadnych problemów go otrzyma. A gwarantuję że w Urzędzie
    Statystycznym padnie pytanie dla czego nie zgłosił się po jego nadanie na
    początku prowadzenia swojej działalności gospodarczej, którą musiał założyć
    aby zostać wspólnikiem SC. Wystarczy poczytać coś o regonie aby wiedzieć co
    to jest, kto i dla czego powinien go posiadać.

  • 7. Data: 2006-12-13 19:20:20
    Od: "VEN" <...@a...pl>

    Użytkownik "lalalala" <l...@l...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie chcą zatrudnić dodatkowych pracowników czy nie zgadzają się z
    > koncepcją. Tak z ciekawości: czy to spółka z okolic medycyny?

    dzialalność z okolic informatyki

  • 8. Data: 2006-12-14 04:49:19
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 13 Dec 2006 19:46:09 +0100, lalalala napisał(a):

    > Napisałem że powinien mieć. Jeżeli nigdy niczego nie robił indywidualnie

    wKF: indywidualnie robił różne czynności - począwszy od pójścia po pieczywo
    do sklepu a skończywszy na ... wizycie w toalecie.

    > i go nie ma to bez żadnych problemów go otrzyma.

    Przecież tego nie neguję.

    > A gwarantuję że w Urzędzie Statystycznym padnie pytanie dla czego nie zgłosił
    > się po jego nadanie na początku prowadzenia swojej działalności gospodarczej,

    Widać że jesteś lepszy od Kaszpirowskiego. ;)

    > którą musiał założyć aby zostać wspólnikiem SC.

    Wpis do ewidencji to jedno - a forma prowadzenia DG to drugie.

    > Wystarczy poczytać coś o regonie aby wiedzieć co to jest, kto i dla czego
    > powinien go posiadać.

    Upsss - dziękuje za naświetlenie zjawiska.

    BTW: sugeruje Tobie ukierunkowanie swojej wyobrażni w stronę "uzyskanie
    wpisu do EDG" oraz pojęcia "rozpoczęcia prowadzenia DG" - a potem będziemy
    polemizować o uzyskaniu wpisu do ewidencji GUS - ok?