  • Data: 2011-11-23 17:14:53
    Temat: Re: uszkodzenie pojazdu i OC
    Od: Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-11-23 10:14:25 +0000, "LUKAS" <q...@o...pl> said:

    > Witam
    >
    > Czy jesli uderzylem w pojazd z własnej winy ( nie wyhamowalem bo sie
    > zagapiłem), to jak to potem jest?

    Najczęściej z tego pojazdu z przodu wysiada kierowca.
    I dobrze jest, jeśli nie jest to facet dwumetrowy, ważący jakieś 150 kg...

    > Idzie z mojego ubezpieczenia naprawa auta
    > poszkodowanego, mi lecą zniżki

    Zgadza się.

    > , ale czy moje auto tez bedzie naprawiane z
    > mojego ubezpieczenia?

    Jeśli masz takie ubezpieczenie, to tak. A jeśli nie, to nie.
    To chyba oczywiste?

    > Jak to jest? Bo nie wiem czy nie lepiej dogadac sie z gosciem i jemu
    > zaplacic i sam sobie tez naprawic na swoj koszt. Tylko obawiam sie o
    > koszty...

    A skąd mamy wiedzieć, co ci się opłaca?
    Policz sobie koszt naprawy pojazdu powiększony o utratę wartości plus
    pojazd zastępczy na czas naprawy, dodaj zysk z lokaty, na jaką mógłbyś
    wpłacić tę sumę, a będziesz miał KOSZT. Policz sobie zwiększenie
    składki ubezpieczeniowej w danym czasie - tzn. kiedy znowu uzyskasz
    taką zniżkę, jaką masz teraz. Dodaj do tego sumę ubezpieczenia nowego
    twego pojazdu, jeśli tak się wydarzy, że przed powrotem do starych
    zniżek będziesz musiał kupić nowy, a będziesz miał ZYSK.

    I teraz poproś kogoś o kalkulator i odejmij od ZYSKU KOSZT. Jeśli
    będziesz na plusie, to płać z własnej kieszeni.
    (zakładam oczywiście, że poszkodowany jest idiotą, lub wręcz przeciwnie
    - jest fachowcem, a uszkodzenie jest minimalne)

    > Macie z tym jakies doswiadczenie co jest bardziej oplacalne, bo w tych
    > nerwach nie mam sily nawet policzyc tego .

    To się uspokój.
    Ty znasz dane, więc nikt nie policzy za ciebie.

    --
    Bydlę