  • 1. Data: 2004-07-04 11:37:39
    Temat: usunięcie simlocka
    Od: "pw" <p...@p...onet.zmienczterynadwa.pl>

  • 2. Data: 2004-07-04 15:47:00
    Temat: Re: usunięcie simlocka
    Od: Andrzej <v...@j...cy>

  • 3. Data: 2004-07-04 16:27:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    news:cc98d4$qev$2@inews.gazeta.pl...
    > Chcę kupić telefon komórkowy
    > z simlockiem na Allegro.
    > Czy będzie to legalne jeśli
    > usunę tego simlocka ?
    > Przecież kupując ten telefon
    > nie podpisuję żadnej umowy
    > i nie zobowiązuję się do niczego.

    Nawet gdybyś to Ty podpisał umowę z operatorem, to telefon jest twoją
    własnością i możesz z nim zrobić wszystko łącznie ze spaleniem w ognisku.
    Operatorowi nic do tego. Simlocka możesz bez obaw ściągnąć i jedyne czego
    możesz się spodziewać, to problemów z gwarancją w razie ewentualnego padu
    telefonu. Chociaż przy telefonach z simlockiem sciąganym za pomocą kodu, to
    nawet tutaj jest sprawa dyskusyjna... bo ingerencji w oprogramowanie
    telefonu nie było. A zarzut typu, że dokonałeś ingerencji w telefonie za
    pomocą wpisania sekwencji cyfr z klawiatury, to absurd i sąd by chyba ze
    śmiechu padł, gdyby tam sprawa o nieuznanie gwarancji trafiła :D

  • 4. Data: 2004-07-04 22:53:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 4. lipca 2004 18:27 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Marcin Wasilewski:

> [...]
    > telefonu. Chociaż przy telefonach z simlockiem sciąganym za pomocą kodu,
    > to nawet tutaj jest sprawa dyskusyjna... bo ingerencji w oprogramowanie

    Jak nie? Zmieniono jego ustawienia w sposób nie mieszczący się w normalnym
    użytkowaniu. Telefon został przystosowany i przetestowany do współpracy z
    kartą X oraz w danej konfiguracji. Modyfikacja parametrów działania
    programu to również ingerencja w sam program. Np. gra komputerowa z
    wpisanym kodem ,,nieśmiertelność'' czy podobnym, może też zachowywać się
    inaczej niż wynika z założenia gry.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2004-07-04 23:18:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cc9b4r$37$1@news.onet.pl>, Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    > telefonu nie było. A zarzut typu, że dokonałeś ingerencji w telefonie za
    > pomocą wpisania sekwencji cyfr z klawiatury, to absurd i sąd by chyba ze

    To co się zmieniło? Nic? :)

    > śmiechu padł, gdyby tam sprawa o nieuznanie gwarancji trafiła :D

    Gwarant może MZ jak najbardziej uzależnić naprawę gwarancyjną od istnienia
    simlocka, tak jak może od istnienia plomby czy czegokolwiek w granicach
    określonych KC. Co najwyżej można się zastanawiać nad "niezgodnością z
    umową". Wtedy (tu) sprzedawca, będzie jednak musiał wykazać że zdjęcie
    tego simlocka miało wpływ na powstanie reklamowanej wady.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-07-05 06:08:45
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:v73acc.po6.ln@ziutka.router...
> [...]
    > umową". Wtedy (tu) sprzedawca, będzie jednak musiał wykazać że zdjęcie
    > tego simlocka miało wpływ na powstanie reklamowanej wady.

    podzielam zdanie przedpiścy. Gwarancji na telefon komórkowy
    udziela w imieniu producenta aparatu operator u którego ów
    telefon kupujemy. Znaczy to dokładnie tyle, że o utracie
    gwarancji w tym momencie decyduje jakakolwiek
    ingerencja w aparat ze strony uzytkownika. Czy to
    kabelkiem czy to wpisywaniem kombinacji cyfr.

  • 7. Data: 2004-07-05 11:50:57
    Od: "pw" <p...@p...onet.zmienczterynadwa.pl>

    Dziękuję za odpowiedzi.

  • 8. Data: 2004-07-06 08:46:45
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Chcę kupić telefon komórkowy
    > z simlockiem na Allegro.
    > Czy będzie to legalne jeśli
    > usunę tego simlocka ?
    > Przecież kupując ten telefon
    > nie podpisuję żadnej umowy
    > i nie zobowiązuję się do niczego.

    Twoj telefon rpobisz co chcesz,
    tak po za tyym 50 % tel. na allegro pochodzi z kradziezy, powodzenia.

    powiedz zeby Ci podal numer IMEI (*#06#) i zadzwon na policje by
    powiedzieli czy kradziony.

    Pozdrawiam
    P.

  • 9. Data: 2004-07-06 14:11:15
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 lip o godzinie 10:46, na pl.soc.prawo, Przemyslaw Rokicki
    napisał(a):

    > powiedz zeby Ci podal numer IMEI (*#06#) i zadzwon na policje by
    > powiedzieli czy kradziony.

    A IMEI nie idzie zmienić? ;)
    To żaden problem wstukać IMEI z /nieskalanego/ aparatu....a że takich
    aparatów będzie kilka/naście/dziesiąt/set w kraju..... ;)
    Ponadto o weryfikację IMEI to raczej nie do policji, choć nie jestem
    pewien, ale operatorzy kiedyś mieli taką wizję by stworzyć bazę IMEI
    skradzionych aparatów.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2004-07-06 15:51:19
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > Ponadto o weryfikację IMEI to raczej nie do policji, choć nie jestem
    > pewien, ale operatorzy kiedyś mieli taką wizję by stworzyć bazę IMEI

    policja posiada baze skradzionych IMEI :) zauwaz ze teraz jak zatrzymuja to
    prosza o wpisanie
    (Ci normalni bo oczywiscie) kodu wtedy albo dzwonia albo przez mikrofalowke
    sprawdzaja
    czy kradziony.

    A co do zmiany IMEI... hmm, nie slyszlaem o zmianie, przeciez to numer
    seryjny, czy to nie jest przypadkiem pobierane przez oprogramowanie
    tak jak np w komputerze numer plyty glownej? tego przecież nie zmienisz.

    P.