  • 21. Data: 2012-11-16 13:05:46
    Temat: Re: usunięcie danych z serwera
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2012 11:49:07 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Olgierd, a nie warto najpierw zapoznaďż˝ siďż˝ z umowďż˝, jakie tam sďż˝
    > uzgodnione wy��czenia odpowiedzialno�ci?

    (Wybaczcie śmiecenie w cytatach, ale Gógiel nie lubi części kodowania i tak mi to
    pokazuje :(

    Generalnie nie wyobrażam sobie opcji, by ktoś odważył się umownie modyfikować zasady
    funkcjonowania art. 14 UoŚUDE ;-) W odniesieniu do usługobiorcy-przedsiębiorcy byłoby
    to może jeszcze możliwe (wyjąwszy zdjęcie odpowiedzialności za szkodę z winy
    umyślnej), to już w odniesieniu do klienta-konsumenta byłoby to całkowicie
    niedopuszczalne.

    Ale w sumie wszystko jest możliwe :)

    Natomiast co do ewentualnego dochodzenia odszkodowania -- trzeba po prostu wykazać
    szkodę i jej wartość :)

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 22. Data: 2012-11-16 14:02:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2012 13:05, Olgierd pisze:

> [...]
    umyślnej),
    > to już w odniesieniu do klienta-konsumenta byłoby to całkowicie niedopuszczalne.

    Ale przecież art. 14 wyłącza odpowiedzialność, a nie ją nakłada.

    > Ale w sumie wszystko jest możliwe :)
    >
    > Natomiast co do ewentualnego dochodzenia odszkodowania --
    > trzeba po prostu wykazać szkodę i jej wartość :)

    A jak ocenisz wartość danych, które RZEKOMO tam były? ;->

  • 23. Data: 2012-11-16 15:47:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Pisząc taki bełkot oddajesz dyskusję walkowerem.

    przecież ty sie nawet z Olgierdem który jest w 100% prawnikiem i to znajacym
    sie na sprawach informatycznych zaczynasz kłócić. To co tu z tobą
    dyskutować.

  • 24. Data: 2012-11-16 16:07:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2012 15:47, Marek Dyjor pisze:

    > przecież ty sie nawet z Olgierdem który jest w 100% prawnikiem i to
    > znajacym sie na sprawach informatycznych zaczynasz kłócić. To co tu z
    > tobą dyskutować.

    Gdzie ty widzisz kłótnię moją z Olgierdem? Schlałeś się czy tak z
    urodzenia masz urojenia?

  • 25. Data: 2012-11-16 17:36:42
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    > zastanawiam sie czemu Lawa nie łapie że jest różnica miedzy dane zostały
    > utracone z powodu awarii dysku, padu serwera itp a zostały utracone z
    > powodu błędnego działania pracownika. Jedno jest przypadkiem losowym
    > drugie jest ewidentnym zaniedbaniem.
    >
    > Analogia parkingu nie strzeżonego jest OK.
    >
    > samochód moga okraść czy podpalic jacyś ludzie i firma nie odpowiada za
    > taką szkodę, ale gdy to pracownik parkingu rozbije ten samochód to
    > odpowiada za to bez względu na wszystko, podobnie jak imho gdy wyda pojazd
    > obcemu facetowi z lawetą którzy przyjdzie i powie "o ten tam fiat jest
> [...]

    Masz doczynienia z wioskowym eu-geniuszem a nie partnerem do dyskusji.

  • 26. Data: 2012-11-16 22:22:52
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Dyjor najwyraźniej jest na tyle niekompetentny że nie wie, że
    > spowodowanie utraty danych przez pad serwera czy dysku to też
    > zaniedbanie/niekompetencja.

    Niekoniecznie, bo nie istnieje 100% metoda zabezpieczenia danych.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 27. Data: 2012-11-17 09:34:55
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2012 14:02:15 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Ale przecież art. 14 wyłącza odpowiedzialność, a nie ją nakłada.

    Oczywiście; zasady odpowiedzialności odszkodowawczej to już np. art. 415 kc, albo --
    w przypadku naruszenia warunków zawartej umowy nawet lepiej pasuje -- art. 471 kc.

    Art. 14 UoŚUDE natomiast mówi o tym, kiedy usługodawca jednak nie będzie musiał
    naprawić szkody, mimo, że normalnie -- patrząc na art. 471 kc -- musiałby.

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 28. Data: 2012-11-17 12:09:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.11.2012 09:34, Olgierd pisze:

> [...]
    > naprawić szkody, mimo, że normalnie -- patrząc na art. 471 kc -- musiałby.

    Dokładnie. A gamoń Dyjor już na mnie naskoczył, że się z tobą kłócę i że
    ty jednoznacznie stwierdziłeś, że niezależnie od zawartej umowy na
    przechowywanie danych przechowujący te dane ponosi kompletnie
    nieograniczoną odpowiedzialność finansową ;)

    I dlatego się upieram, żeby najpierw rzucić okiem na umowę - jakie tam
    są ustalenia. Z reguły zawsze gdzieś w umowie umieszcza się maksymalny
    limit na poziomie opłat za usługę i to najwyżej rocznych lub już
    uiszczonych (zależy co jest niższe).

  • 29. Data: 2012-11-17 12:17:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2012 10:52, Krystek pisze:

    > Dziękuję. Czy ww. artykuły wyczerpują podstawy prawne na które mogę się
    > powołać? Czy usunięte pliki należy traktować jako zniszczenie
    > własności/informacji/dzieła czy inaczej? Czy w stosunku do części plików
    > mogę również powoływać się na ich wartość emocjonalną (np. utracone
    > zdjęcia)?

    Ponowie: jak brzmiała umowa?

  • 30. Data: 2012-11-17 18:21:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > przechowywanie danych przechowujący te dane ponosi kompletnie
    > nieograniczoną odpowiedzialność finansową ;)

    Gamoń Lawa nie umie czytać, ja nic nie pisałem o nieograniczonej
    odpowiedzialności, napisałem tylko ze zwykle można nie odpowiedać za
    zdarzenia losowe, zalanie, pożar, awaria dysku itp... ale już ciężko sie
    wykręcić jest zwykle od odpowiedzialności od celowego wyrządzenia szkody, a
    tutaj meiliśmy z czymś takim doczynienia. IMHO oczyiście.

    Prowadzę firmę instalacyjno budowlaną, jeśli podczas mojej pracy na budowie
    dom sie spali to mi nic do tego nie odpowiadam za zniszczenia domu, Jeśli
    jednak mój pracownik podpali dom przez zaniedbanie czy celowe działanie to
    właściciel ma pełne prawo scigac mnie za zniszczenie domu.

> [...]
    > są ustalenia. Z reguły zawsze gdzieś w umowie umieszcza się maksymalny
    > limit na poziomie opłat za usługę i to najwyżej rocznych lub już

    Umowa nie może całkowicie wyłączyć odpowiedzialność co ty sugerowałeś.
    Celowe działanie na szkodę jest działaniem przestępczym i takiego nie można
    wyłączyć na drodze umowy, bo równie dobrze można by wyłączyć
    odpowiedzialność np od morderstwa.