  • 1. Data: 2012-11-14 10:26:15
    Temat: PZU odmawia wypłaty odszkodowania
    Od: "Arturro" <a...@g...com>

    Witam.
    Mam problem z PZU.
    Przegapiłem u klienta termin założenia kasy fiskalnej :(
    Przyszła kontrola do niego, dostał mandat i ja też za brak nadzoru art84.1
    kks :(
    Moja wina więc bez ceregieli zapłaciłem swój i jego mandat.
    Teraz chciałbym od PZU wyrwać kasę za jego mandat i dostaję odmowę ze
    względu na to, iż jest to doradztwo którego nie prowadzę.
    Według mnie Biuro Rachunkowe ma obowiązek prawidłowo rozliczać podatnika
    czyli nie powinno sporządzać deklaracji podatkowych na podstawie ewidencji
    sprzedaży (na zeszyt) gdyż jest to forma nieprawidłowa ewidencjonowania
    sprzedaży w tym wypadku, co zatem skutkuje iż powinniśmy go poinformować o
    tej nieprawidłowości. Nie informując podatnika o błędnym sposobie
    ewidencjonowania sprzedaży (brak kasy fiskalnej) biuro nienależycie wykonało
    swoje zobowiązania wobec niego i popełniło wykroczenie zgodnie z Kodeksem
    karno skarbowym, więc powinni wypłacić bo to nie podlega pod doradztwo?

    BTW.
    Szkodę zgłosiłem 26-09-2012 a dopiero dziś 13-11-2012 dostałem odpowiedź
    mailem, zresztą po mojej interwencji mailowej.
    Czy oni mają jakieś terminy bo na polisie nic nie ma napisane? Poinformowali
    mnie, że w 30 dni od zgłoszenia sprawę załatwią.

  • 2. Data: 2012-11-19 20:52:21
    Temat: Re: PZU odmawia wypłaty odszkodowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arturro" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem PZU ma rację. Mandat karno-skarbowy nie jest zobowiązaniem
    cywilnoprawnym, od któego można sie ubezpieczyć. Co więcej zapłacenie za
    kogoś grzywny, o ile nie jest sie osobą najbliższą, jest zabronione.

  • 3. Data: 2012-11-19 21:29:13
    Temat: Re: PZU odmawia wyp?aty odszkodowania
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-19 20:52, Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem PZU ma rację. Mandat karno-skarbowy nie jest zobowiązaniem
    > cywilnoprawnym, od któego można sie ubezpieczyć. Co więcej zapłacenie za
    > kogoś grzywny, o ile nie jest sie osobą najbliższą, jest zabronione.

    To akurat jest oczywiste ale dlaczego PZU tego tak nie przedstawia tylko
    plecie coś o doradztwie??

    --
    spp

  • 4. Data: 2012-11-19 22:31:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To akurat jest oczywiste ale dlaczego PZU tego tak nie przedstawia tylko
    > plecie coś o doradztwie??

    A tego, to ja już nie wiem.

  • 5. Data: 2012-11-19 23:09:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > A tego, to ja już nie wiem.

    Jak to dlaczego? Dla zasady.
    Najpierw odmowa nawet z bezsensowną podstawą -
    a potem się zobaczy jak klient sobie radzi.

  • 6. Data: 2012-11-19 23:13:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak to dlaczego? Dla zasady.
    > Najpierw odmowa nawet z bezsensowną podstawą -
    > a potem się zobaczy jak klient sobie radzi.

    No ale w tym konkretnym wypadku to bez sensu. Mają podstawę wynikajacą z
    prawa, a szukają jakiegoś udziwnienia.

  • 7. Data: 2012-11-20 12:16:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Nov 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > No ale w tym konkretnym wypadku to bez sensu.

    Z punktu widzenia klienta, PZU, czytelnika grupy (który szuka w tym
    logiki) czy może... prawnika PZU?

    > Mają podstawę wynikajacą z prawa, a szukają jakiegoś udziwnienia.

    Popatrz na to tak - jak klient pójdzie do sądu to wtopi.
    Czyli prawnik jest do przodu o "przydatność dla firmy".

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-11-20 18:16:48
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-19 21:29, spp pisze:

    > To akurat jest oczywiste ale dlaczego PZU tego tak nie przedstawia tylko
    > plecie coś o doradztwie??

    Bo pracują tam niekompetentne osoby. Z resztą jak wszędzie.

  • 9. Data: 2012-11-20 19:09:45
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Filip" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Bo pracują tam niekompetentne osoby. Z resztą jak wszędzie.
    Masz rację. Akty prawne na których odmowa była oparta zostały uchylone w
    2009r.

  • 10. Data: 2012-11-20 19:16:29
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

> [...]
    > cywilnoprawnym, od któego można sie ubezpieczyć. Co więcej zapłacenie za
    > kogoś grzywny, o ile nie jest sie osobą najbliższą, jest zabronione.
    Zastanawiałem się kiedy ktoś poruszy kwestie zapłaty za kogoś ;) Masz 100%
    racji - bez dyskusji.
    Ale mandat obciążający podatnika wynikł z niedopatrzenia biura. Dlatego
    wystarczy pismo do biura o zwrot kwoty z mandatu i mam zobowiązanie?