  • 1. Data: 2012-11-15 07:06:18
    Temat: usunięcie danych z serwera
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Usunięto mi dane z serwera na podstawie błędnego zgłoszenia przez jakąś
    organizację. Fałszywy alarm podobny do tych czasami zgłaszanych przez
    programy antywirusowe, które niby stwierdzają wirusa podczas gdy go nie
    ma. W regulaminie firmy hostującej jest uwaga, że mogą usunąć konto
    jeśli narusza regulamin. Moje konto jednak nie naruszyło regulaminu, co
    jestem w stanie wykazać, i zostało usunięte wraz z wszystkimi danymi bez
    żadnej informacji z ich strony itp.

    Czy mogę dochodzić przed sądem odszkodowania za zniszczone dane i
    bezprawną ingerencję? Jeśli tak to na podstawie jakich paragrafów?

    Krystian

  • 2. Data: 2012-11-15 11:15:15
    Temat: Re: usunięcie danych z serwera
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 15 Nov 2012 07:06:18 +0100, Krystek napisał(a):

    > Czy mogę dochodzić przed sądem odszkodowania za zniszczone dane i
    > bezprawną ingerencję? Jeśli tak to na podstawie jakich paragrafów?

    Na poczatek to podaj jaka firma robi takie numery, zeby wiedzial od kogo sie
    trzymac z daleka.

    A co do danych, to moze niech zaczna od ich przwywrocenia z backupu?

  • 3. Data: 2012-11-15 14:36:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.11.2012 07:06, Krystek pisze:

    > Czy mogę dochodzić przed sądem odszkodowania za zniszczone dane i
    > bezprawną ingerencję? Jeśli tak to na podstawie jakich paragrafów?

    A jakie masz zapisy w umowie dotyczące gwarancji bezpieczeństwa danych?

    Równie dobrze mogła to być awaria.

    Swoją szosą - oczywiście jako rozsądny człowiek, a nie kompletny idiota,
    ważne dane miałeś zapisane jeszcze w co najmniej jednym innym miejscu?

  • 4. Data: 2012-11-15 18:40:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Swoją szosą - oczywiście jako rozsądny człowiek, a nie kompletny
    > idiota, ważne dane miałeś zapisane jeszcze w co najmniej jednym innym

    a co to ma za zanczenie...

    celowe usunięcie danych nie jest wypadkiem losowym.

    imho bez względu na zapisy w umowe ma prawo rządać zadośćuczynienia oraz
    ewnetualnego odtworzenia danych.

    oczywiśćie sprawa może się oprzeć o sąd.

    jeśli ktos zgłaszał roszczenia to firma powinna czasow zablokowac konto i
    poinformowac o tym fakcie właściciela konta.

  • 5. Data: 2012-11-15 18:57:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.11.2012 18:40, Marek Dyjor pisze:

    > a co to ma za zanczenie...

    Ogromne. Zapewne w umowie nie było żadnych gwarancji poza obietnicą starań.

    > celowe usunięcie danych nie jest wypadkiem losowym.

    Ależ jest - omyłkowo losowo zostało skasowane jego konto. Nie jest
    ważne, czy to błąd programu czy błąd operatora.

    > imho bez względu na zapisy w umowe ma prawo rządać zadośćuczynienia oraz
    > ewnetualnego odtworzenia danych.

    ROTFL

    > oczywiśćie sprawa może się oprzeć o sąd.
    >
    > jeśli ktos zgłaszał roszczenia to firma powinna czasow zablokowac konto
    > i poinformowac o tym fakcie właściciela konta.

    Tak, ale to bardziej sprawa kultury i profesjonalizmu, a nie prawa.

  • 6. Data: 2012-11-15 21:38:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ogromne. Zapewne w umowie nie było żadnych gwarancji poza obietnicą
    > starań.

    > Ależ jest - omyłkowo losowo zostało skasowane jego konto. Nie jest
    > ważne, czy to błąd programu czy błąd operatora.

    daj spokój sam nie wierzysz w to co piszesz...

    rozumiem ze jak postawisz samochód na mojej ziemi to mogę go omyłkowo losowo
    spalić i nie poniosę żadnych konsekwencji?

  • 7. Data: 2012-11-15 21:47:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.11.2012 21:38, Marek Dyjor pisze:

    > daj spokój sam nie wierzysz w to co piszesz...
    >
    > rozumiem ze jak postawisz samochód na mojej ziemi to mogę go omyłkowo
    > losowo spalić i nie poniosę żadnych konsekwencji?

    Primo: mienie a informacja. Dwie różne rzeczy.

    Secundo: dlaczego miałbym postawić samochód na twojej ziemi?

    Tertio: nie była mowa o braku konsekwencji, ale o konsekwencjach
    zgodnych z zawartą umową.

  • 8. Data: 2012-11-15 21:58:52
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-11-15 18:57, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ależ jest - omyłkowo losowo zostało skasowane jego konto. Nie jest
    > ważne, czy to błąd programu czy błąd operatora.

    Przecież napisał, że nie "omyłkowo losowo", tylko "na podstawie błędnego zgłoszenia".

    --
    TrzyLinie

  • 9. Data: 2012-11-15 22:15:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.11.2012 21:58, TrzyLinie pisze:

    > Przecież napisał, że nie "omyłkowo losowo", tylko "na podstawie błędnego
    > zgłoszenia".

    A od losowej pomyłki operatora (np. skasował coś, co klient sam chciał
    skasować, ale pomylił klientów) różni się to jak?

  • 10. Data: 2012-11-15 23:10:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A od losowej pomyłki operatora (np. skasował coś, co klient sam chciał
    > skasować, ale pomylił klientów) różni się to jak?

    ma jedną nuszkę krótszą