  • 1. Data: 2005-04-05 07:02:22
    Temat: ustawa o podpisie elektronicznym
    Od: "Morph" <m...@m...de>

    czy wie ktoś gdzie można znaleźć jakieś materiały o tym jak jest ona
    realizowana na dzień dzisiejszy?

  • 2. Data: 2005-04-05 19:03:24
    Temat: Re: ustawa o podpisie elektronicznym
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Morph" <m...@m...de> napisał w wiadomości
    > czy wie ktoś gdzie można znaleźć jakieś materiały o tym jak jest ona
    > realizowana na dzień dzisiejszy?

    z przyczyn technicznych jest słabo realizowana;
    korzystanie z e-podpisu wymaga nakładów finansowych na korzystających i
    dlatego myślę, ze nie prędko e-podpis się upowszechni, a ja chętnie bym
    e-podpis stosował;
    Szczególnie w PL e-podpis jest bardzo potrzebny, ponieważ doba ma
    24-godziny, a biznes musi się kręcić.

    Przykładowo kontrakty handlowe, umowy handlowe... niby można na upartego
    przekazać sobie faxem, ale podpisane elektronicznie są bardziej wiarygodne.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2005-04-05 22:38:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
    napisał w wiadomości news:0iB4e.30581$zY6.16653@news.chello.at...

    W chwili wejścia w życie ustawy były projekty, że za jakiś czas
    indywidualny podpis elektroniczny będzie jakoś tam połączony z CBD
    PESEL. Pamiętam, ze były projekty, iż to gminy będą certyfikować te
    podpisy. Ale to wszystko zostało tylko w teorii.

    Zresztą są pewne kłopoty techniczne. Ja używam podpisu do podpisywania
    maili. Takich co ważniejszych. Ale nieraz adwersarze się oburzają, że im
    pocztę szyfruję, albo nie mogą odczytać. Po prostu świadomość w tym
    zakresie jeszcze nie doszła tak daleko.

  • 4. Data: 2005-04-06 10:51:35
    Od: "Morph" <m...@m...de>

    dzięki. Nie macie moze dostępu do bardziej obszerniejszych informacji?
    Muszę napisać (albo skleić) o tym (realizowaniu ustawy) pare stron tekstu.
    bardzo proszę...

  • 5. Data: 2005-04-06 11:04:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Morph" <m...@m...de> napisał w wiadomości

    Zajrzyj tu: http://www.certum.pl - jest kilka ciekawostek.

    Po za tym podpis elektroniczny masz realizowany w bankach (dostęp przez
    sieć), zdaje się przy wysyłaniu via Internet materiałów do ZUS.

  • 6. Data: 2005-04-11 22:37:25
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Morph" <m...@m...de> niebacznie popelnil

    > dzięki. Nie macie moze dostępu do bardziej obszerniejszych
    > informacji? Muszę napisać (albo skleić) o tym (realizowaniu
    > ustawy) pare stron tekstu. bardzo proszę...
    Jeżeli o _realizowaniu_ polecam stronę www:
    bluzgator czy bluzgacz pl (a może com.pl?) - gógiel Ci podpowie.
    Wpisz cokolwiek o wymaganej objętości a powyższa strona wypluje Ci
    jak najbardziej obiektywny osąd sytuacji w interesującym Cię temacie.
    ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-04-25 22:28:39
    Od: Jaro <j...@w...pl>

    poreba wrote:
    > "Morph" <m...@m...de> niebacznie popelnil

    Z tego co pamietam, to w Polsce z realizacja troche krucho. Ogolnie
    zajmuja sie tym 4 centra certyfikujace - UNIZETO, KIR, SIGNET, PWPW.
    Stan realizacji: proponuje przejrzec strony wszystkich tych i zobaczyc,
    czy oferuja :

    a) pełne urządzenia do tworzenia podpisów elektronicznych - zwłaszcza
    tych kwalifikowanych (tylko te maja skutki takie jak podpis zawykly ).
    Mowiac to, mam na mysli urzadzenia do podpisu oraz oprogramowanie

    b) standardy tworzonych podpisow ( z tego co pamietam, to ustawa nie
    narzuca zadnych ograniczen w tej dziedzinie) - najbardziej
    rozpowszechnionym jest PKCS 7

    No i na koniec - cena, jaka trzeba zaplacic za przyjemnosc uzywania
    podpisow kwalifikowanych, czyli cena komponentu techniczego +
    oprogramowania - (jak dla mnie potwornie droga zabawa).

    Pozdrowka
    Jaro