  • 11. Data: 2020-12-19 21:16:30
    Temat: Re: ustawą czy rozporządzeniem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 12:08, nadir pisze:

    > W jakim marcu, o czym Ty do mnie rozmawiasz? Oni dalej niż do przyszłego
    > tygodnia nic nie planują i nie przewidują.

    Trochę jednak koloryzujesz. Wałki planują bardzo dobrze. Ustawę o
    bezkarności wałkowiczów też ogarnęli.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2020-12-19 21:18:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 11:43, Katmal pisze:

    > Myślimy o tej samej ustawie ?
    > Tylko, aby ewentualną kontrolę przejść gładko, trzeba umieć zacytować tę
    > ustawę, albo nawet mieć ją wydrukowaną przy sobie i przygotować sobie
    > przynajmniej 2 elementy do pokazania.

    I wuja ci to da, jak ci kulsony połamią ręce jak będziesz naruszał
    nietykalność kulona poprzez bierny opór. Przecież oni mają w pompie
    twoje prawa.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2020-12-20 10:18:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.12.2020 o 21:16, Shrek pisze:

    > Trochę jednak koloryzujesz.

    Nic nie koloryzuję, o ile jeszcze dopuszczam możliwość, że 1 listopada
    mógł ich zaskoczyć, to już od drugiego powinni pracować nad ustawą i
    wyrobiliby się do Sylwestra. A tu nic, nadal rozporządzonka, czasem
    jakiś tłit.

    > Wałki planują bardzo dobrze. Ustawę o
    > bezkarności wałkowiczów też ogarnęli.

    A co to za ustawa, bo chyba coś mi umknęło?

  • 14. Data: 2020-12-20 11:38:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.12.2020 o 10:18, nadir pisze:

> [...]
    > mógł ich zaskoczyć, to już od drugiego powinni pracować nad ustawą i
    > wyrobiliby się do Sylwestra. A tu nic, nadal rozporządzonka, czasem

    A ja ci piszę, że oni to specjalnie robią - taką atmosferę, że prawo
    prawem, a życie życiem i to się nie składa. Po prostu przyzwyczajają
    ludzi do łamania prawa i udają, że to nawet dobrze, a przestrzeganie
    prawa jest złe.

    > A co to za ustawa, bo chyba coś mi umknęło?

    O.. Masz rację - nie uchwalili. Za to skierowali do TK art. 231 i 296 KK
    - że niby niekonstytucyjne jest ściganie wałkowiczów:)

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-12-21 09:59:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-18 o 23:13, Shrek pisze:

> [...]
    > roku. Żaden pisior nie był na tyle cwany?
    >
    > Sorry, ale widzę drugie dno. Chyba że tym zajmował się sasin - wtedy

    Musieliby oficjalnie przyznać, że poprzednie przepisy były bezprawne. W
    dłuższej perspektywie nowa ustawa byłaby na plus, ale w krótkiej
    perspektywie nikt nie chciał burzyć narracji "dotychczasowe lockdowny są
    zgodne z prawem" i wywoływać realny chaos prawny przez ten miesiąc lub
    dłużej, jak Senat stosowałby osbstrukcję, bo byłby to miesiąc
    obywatelskiego "samowolstwa" i walenia opozycji w rząd. To coś w stylu
    unikania dentysty - na krótką metę bólu nie ma, ale jak się już zwali,
    to na całego.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2020-12-21 10:36:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof kw1618" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 19.12.2020 o 11:08, Katmal pisze:

    >Tak dodatkowo, to ochroniarze pilnujący parkingów, biurowców,
    >apartamentowców zazwyczaj kończą zmianę o 7:00 lub 19:00, czyli
    >interesujące jest, czy na dzień 31 grudnia zmiany te zostaną
    >przesunięte ?

    Akurat u nich chyba najprosciej przesunac ... ale co z tymi, co
    faktycznie koncza prace pozniej.

    J.

  • 17. Data: 2020-12-21 10:50:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Katmal" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 19.12.2020 o 10:01, _Master_ pisze:

    >Czy pierwsze uchwalenie ustawy epidemicznej zbiegło się może z
    >epidemią HIV, aby nie zarażać partnerów ?
    >Nie wiem tego, może ktoś pamięta, kiedy pierwszy raz zaczęto mówić o
    >HIV i czy data pierwszych sygnałów o HIV pasuje do daty pierwszej
    >ustawy. Może nie tej, a poprzedniej podobnej.

    Ale ktorej konkretnie ... bo HIV to stara sprawa i raczej sie zadnej
    ustawy nie doczekal.

    Z epidemii - to mielismy ospe we Wroclawiu i okolicach
    https://twojahistoria.pl/2020/03/29/zapomniana-epide
    mia-ospa-prawdziwa-we-wroclawiu/
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Epidemia_ospy_we_Wroc%
    C5%82awiu

    https://gazetawroclawska.pl/tak-wygladala-epidemia-o
    spy-we-wroclawiu-unikatowe-zdjecia-z-archiwum/ar/c14
    -387267
    https://www.ap.wroc.pl/wystawy/epidemie-polskie-epid
    emia-ospy-naturalnej-we-wroclawiu-w-1963-r

    Ale to inne czasy byly, nikt sie podstawa prawna nie interesowal, malo
    kto do dziennikow ustaw mial dostep.
    A dobrze nastraszone spoleczenstwo samo pilnowalo.

    No i jak widac - szybko wygaszono.

    J.

  • 18. Data: 2020-12-21 13:02:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Takie pytanie mnie naszło. Jak wiadomo godzina policyjna jest
    >bezprawna bo niezgodna w dwóch punktach - raz że ograniczenia wolno
    >tylko ustawą,

    A rozporzadzeniem na podstawie ustawy ?

> [...]

    >przepychaniu ustaw w ciągu jednego dnia (a w sumie nocy) nie zrobił
    >sobie po prostu ustawy tylko sra twitami?

    Zeby Senat zatrzymal na miesiac ?

    Z drugiej strony ... ustawa mialaby byc bezterminowa, czy terminowa ?
    Bo co bedzie jak sie nie uchwali zakonczenia ?

    Moze jednak upowaznic ministra, bo co - poslowie maja glosowac, czy to
    grozna epidemia ?

    >Bo ja myślę, że robią to specjalnie - doprowadzają do tego, że
    >przestrzeganie prawa, a w zasadzie to co było by przestrzeganiem
    >prawa w normalnym porządku prawnym (publikowanie wyroków w sprawie
    >aborcji, kwestionowanie obostrzeń bez podstawy prawnej) staje się
    >subiektywnie moralnie wątpliwe - rozumiecie - władza pokazuje, że
    >przestrzeganie prawa jest złe. Dlatego to "złe" prawo depcze - dla
    >"dobra" obywateli;(

    Troche watpie - to IMO zbyt duza kombinacja.
    Raczej po prostu ida na "rympał", a prawo ... "jakos to bedzie".

    A ze lamia malymi kroczkami ... tez naturalne.

    J.

  • 19. Data: 2020-12-21 13:38:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 21-12-2020 o 09:59, Liwiusz pisze:

> [...]
    > obywatelskiego "samowolstwa" i walenia opozycji w rząd. To coś w stylu
    > unikania dentysty - na krótką metę bólu nie ma, ale jak się już zwali,

    Obawiam się, że jak zaznaczali konstytucjonaliści, godziny policyjnej
    tudzież zakazu przemieszczania się, bez wprowadzenia konstytucyjnego
    stanu nadzwyczajnego leganie wprowadzić się nie da.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 20. Data: 2020-12-21 13:40:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-21 o 13:38, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Obawiam się, że jak zaznaczali konstytucjonaliści, godziny policyjnej
    > tudzież zakazu przemieszczania się, bez wprowadzenia konstytucyjnego
    > stanu nadzwyczajnego leganie wprowadzić się nie da.

    Ale zawsze mogą rżnąć głupa.

    --
    Liwiusz