  • 1. Data: 2011-01-23 01:21:54
    Temat: urząd musi odpowiedzieć na każde pismo?
    Od: Agnieszka <a...@b...net>

    Ktoś wysyła pismo w którym wyraża swoje opnie na temat jakiś
    (dotyczących tej osoby i jakiejś grupy mieszkańców) rzeczy, które uważa
    za nieprawidłowe. Zadaje pytania: dlaczego tak jest, dlaczego nie może
    być lepiej itd. i zwraca się z prośbą o pomoc aby było lepiej.

    Urząd musi odpowiedzieć na każde (w szczególności na opisane powyżej)
    pismo do niego kierowane?
    Oczywiście pismo jest podpisane i ze wskazaniem osoby od której pochodzi
    i jej adresu.

  • 2. Data: 2011-01-23 02:36:35
    Temat: Re: urząd musi odpowiedzieć na każde pismo?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/22/2011 7:21 PM, Agnieszka wrote:
> [...]
    > pismo do niego kierowane?
    > Oczywiście pismo jest podpisane i ze wskazaniem osoby od której pochodzi

    nie musi odpowiedzieć na kazde pismo.
    musi podjąć określone działanie, jeśli o to wnioskowałaś w piśmie, w
    szczególności, wydać decyzję, postanowienie, odmowę itp itd. lub odmówić
    jeśli jest to po za zakresem jego działania.
    Wiekszość z nich wymaga odpowiedzi lub działania na piśmie.
    Natomiast na pisma, z których nie wynika jakiekolwiek działanie urzędu
    odpowiadać nie musi. W szczególności odsyłac podziękowań za kartki
    świąteczne.

  • 3. Data: 2011-01-24 23:19:51
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > Natomiast na pisma, z których nie wynika jakiekolwiek działanie urzędu odpowiadać
    nie musi. W szczególności odsyłac podziękowań za

    W kartkach świątecznych raczej nie zadaje się pytań. Natomiast Agnieszka
    pytała o pismo, które zawiera pytania.

    Piotr

  • 4. Data: 2011-01-25 04:19:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/24/2011 5:19 PM, PiotRek wrote:

    > W kartkach świątecznych raczej nie zadaje się pytań. Natomiast Agnieszka
    > pytała o pismo, które zawiera pytania.

    to zależy czy urząd ma obowiązek odpowiedzi na zdane pytania, wynikające
    z jakiejs ustawy, kodeksu itp itd. np. z ustawy o dostępie o informacji
    publicznej, KPA itp itd.
    na pytanie jak jutro będzie pogoda urząd odpowiadać nie musi.
    Nie wiem jakie były pytania więc nie wiem czy urząd musi na nie
    odpowiedziec, ale w ogólnosci odpowiedż brzmi, ze urząd musi
    odpowiedzieć tylko na takie pytania na które musi odpowiedziec :)
    Jeśli w liście było żadanie jakiegoś działania to raczej urząd musi
    odpowiedzieć, choćby, że to nie wchodzi w jego kompetencje, bo to wynika
    z KPA.
    Na brak odpowiedzi przysługuje skarga na bezczynnosc do organu nadrzędnego.
    Na skargę urząd nadrzędny odpowiedzieć musi, choćby pismem, ze rząd
    piętro niżej nie miał obowiązku odpowiedzi na zadane pytania.
    Ot i tak właśnie tworzy się biurokracja.

  • 5. Data: 2011-01-25 07:10:34
    Od: gr <j...@w...pl>

    wiadomościnews:ihg477$lil$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    nie musi. W szczególności odsyłac podziękowań za

    > W kartkach świątecznych raczej nie zadaje się pytań. Natomiast Agnieszka

    Ale pytanie brzmi czy urząd musi odpowiedzieć na KAŻDE pismo.